شش‌ ماهه‌ای که آقای بزرگان شد

قرچک(پانا)- در همایش شیرخوارگان حسینی، مادر جوانی گفت صبر حضرت رباب در مواجهه با این حادثه‌ تلخ، بسیار ستودنی است؛ صبری که جز با ایمان به خدا حاصل نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شش‌ ماهه‌ای که آقای بزرگان شد

در حاشیه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، مادر جوانی که کودکی چهار ماهه داشت، به بیان دیدگاه خود در خصوص واقعه عاشورا و شهادت علی اصغر پرداخت.

او عنوان کرد: طفلی که تنها شش ماه دارد و هنوز هم برق دنیا برای چشمانش غریب است، چنان حماسه‌ای رقم می‌زند که تا قرن‌ها بعد داغی جانسوز بر دل‌های آزاده و بی قرار است. حماسه‌ای که بی‌وفایی و ظلم عده‌ای را برای ما یادآور می‌شود.

این مادر جوان در حالی که کودکش را عاشقانه در آغوش گرفته بود و اشک می‌ریخت، در گفت و گو با پانا گفت:«کشته شدن فرزند شش ماهه آن هم به دست شقی‌ترین انسان‌ها، داغی است که جگر هر مادری را می‌سوزاند. صبر حضرت رباب در مواجهه با این حادثه‌ی تلخ، بسیار ستودنی است؛ صبری که جز با ایمان به خدا حاصل نمی‌شود.»

این مادر تصریح کرد:«یک کودک که حتی قدرت سخن گفتن هم ندارد تا پای جان در راه امام زمان خود ایستاد اما جمعی ندای هل من ناصر ینصرنی امام خود را نشنیدند و اجازه دادند تا گرگ‌صفتان سر مبارکش را بر سر نیزه کنند.»

او بیان کرد:«حتی تصورش هم برایم سخت و دردآور است که بخواهم جای بی‌بی رباب باشم؛ فقط می‌دانم که تحمل حتی لحظه‌ای دوری از فرزندم را ندارم چه برسد به آنکه بتوانم شاهد چنین صحنه‌ی ظالمانه و مصیبت‌باری باشم.»

این مادر عزادار حسینی همچنین افزود:«در عصر ما رباب‌ها کم نبوده و نیستند. چه مادر‌هایی که خود سربند شهادت را به پیشانی فرزند بستند و او را راهی میدان جنگ کردند. ما آرامش اکنون خود را مدیون صبر و گذشت این مادران هستیم.»

این مادر جوان افزود:«من به عنوان یک مادر تلاش می‌کنم که با تاسی از بانو رباب، فرزندم را مطیع امر امام زمانم تربیت کنم.»

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار