وزیر ارتباطات در پاسخ به پانا؛

برخورد با مقصران ‌اختلال ‌اینترنت؛ مخابرات ‌باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برخورد با مقصران احتمالی اختلال اینترنت خبر داد و گفت شرکت مخابرات ‌حتماً باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برخورد با مقصران ‌اختلال ‌اینترنت؛ مخابرات ‌باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار پانا درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد رخ داد؛ روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات یکسری از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود و حدود ۴ ساعت ارتباطات چند استان اعم از مشهد، خراسان جنوبی و کرمان دچار اختلال شده بود که با مقصرین احتمالی برخورد خواهد شد.

وی افزود: روز دوشنبه هم یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌‌سوزی شده بود که آن نیز منجر به قطع ارتباطات شد. ما جلسه‌ای را در این خصوص برای بررسی این دو حادثه داشتیم که علت آن عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها بود. اصول پدافند غیرعامل نیز رعایت نشده بود؛ ما مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه را مامور کردیم که تمامی مراکز مخابراتی را بررسی کند. شرکت مخابرات نیز حتماً باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند؛ سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دستور دو هفته پیش هیئت دولت برای واگذاری بسته‌های رایگان اینترنت به سه دهک پایین درآمدی، گفت: این مسأله اجرایی شده ما سامانه ثبت نام را ۳ هفته پیش باز کرده‌ایم و نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت نام کردند و از ابتدای مردادماه این بسته برای آنها فعال شده است ما به اپراتورها اعلام کرده‌ایم آنهایی که ثبت نام کرده‌اند باید این بسته‌ها به آنها اختصاص پیدا کند یک بسته ۴۰ گیگ که تا پایان سال بوده و برای سال آینده هم یک بسته ۵۰ گیگ اختصاص داده خواهد شد.

وی درباره ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به اختلافات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: رسیدگی به تخلفاتی که در حوزه فناوری اطلاعات رخ می‌دهد باید به شکل تخصصی رسیدگی شود این مسأله از گذشته هم مطرح بوده و ما هم در جلسه‌ای که خدمت رئیس قوه قضاییه بودیم این مسئله را مطرح کرده‌ایم. امیدواریم با همراهی و مساعدت قوه قضاییه شاهد تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به فعالان این حوزه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار