‌مکتب امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست

در دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه داریم باورهای درست را به دانش‌آموزان بیاموزیم تا راه درست را پیدا کنند

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات عنوان کرد امروزه مکتب امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
‌مکتب امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست

جلسه امر به معروف و نهی از منکر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات، با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان و اعضا برگزار شد.

رمضان پروانه در این‌جلسه تمام ایام ماه محرم را فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: امر به معروف یعنی ترویج عطوفت و مهربانی در بین آحاد مردم. همه ما باید متحد باشیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم تا هیچ تفرقه‌ای در بین ما رخ ندهد. محرم و امام حسین (ع) یعنی، زیبایی،عشق و وفاداری و ما‌ این مقوله‌ها را در تمامی روزهای ماه محرم شاهدیم.

وی در ادامه جلسه به تشریح فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداخت و از زیبایی‌های اتفاق افتاده در روز تاسوعا و عاشورا سخن گفت و در ادامه افزود: مکتب امام حسین (ع) دانشگاه عظیمی است که باید درس‌ها از آن آموخت و به آن پرداخت. برخی از اتفاقاتی که در روز عاشورا رخ داد را امروزه به عینه و بصورت مصداقی می‌بینیم. در روز عاشورا دشمنان امام حسین (ع) به اطفال رحم نکردند، آب را بر آنان بستند که هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان این بی‌عدالتی‌ها بر علیه کودکان و اطفال، توسط رژیم‌های جعلی و فاسد اتفاق می‌افتد. امروزه مکتب امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست، حتی در سایر مذاهب در جای جای دنیا، عشق امام‌ حسین (ع) را در قلوب خود به جریان انداخته‌اند. اعتقادات و باور های دینی باید تقویت شود، هر جا آسیبی دیده‌ایم، ضعف اعتقادی در آن مشاهده شده است، ما در دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه داریم باورهای درست را به دانش‌آموزان بیاموزیم تا راه درست را پیدا کنند.

پروانه یکی از موضوعات روز در جامعه را عفاف و حجاب عنوان و گفت: حجاب و عفاف فقط مختص به زنان نیست، همه باید آن را رعایت کنند و روش‌های درست را در این موضوع بکار ببرند، اگر مثبت‌ها را در خود تقویت کنیم، منفی‌ها از ما دور می‌شوند. افرادی که به کار امر معروف و نهی از منکر می‌پردازند، باید روش‌های درست را بکار بگیرند تا بجای دفع و دوری افراد از دین و اسلام، جذب شوند، طریقه برخورد ما با سایرین باید مورد توجه باشد تا باعث آزار و دوری آن‌ها از نظام و انقلاب نشود.

در ادامه‌ و در راستای دستور‌ کار جلسه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات، سواد رسانه‌ای را یکی دیگر از موضوعات روز و مهم جامعه دانست و تصریح کرد: استفاده درست از فضای مجازی در بحث امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد، انتشار محتواهای ارزشی و بدرد بخور و حمایت از مطالب منتشر شده زیبا و مفید را به‌ جد در دستور‌ کار خود قرار دهید تا نتایج مثبت آن را در سطح جامعه ببینیم، اگر درک درست از این موضوع داشته باشیم از سواد رسانه‌ای بالایی برخورداریم. امیدواریم با همکاری هم بتوانیم از فرصت‌هایی که در اختیارمان است به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم تا به آن حیات طیبه‌ای که در نظر داریم برسیم.

در ادامه جلسه هر یک از مدعوین به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای امر به معروف و نهی از منکر پرداختند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار