صعود جمعی از مربیان پیشتاز اردبیلی به قله سبلان

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل از صعود جمعی از مربیان پیشتاز اردبیلی به قله سبلان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صعود جمعی از مربیان پیشتاز اردبیلی به قله سبلان

کلام اله صفری، مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: جمعی از مربیان پیشتاز اردبیلی ضمن صعود به قله سر سبز سبلان ،پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این کوه برافراشته کردند.

وی با برشمردن ویژگی‌های ورزش کوهنوردی و همچنین الگو گرفتن از کوه به عنوان مظهر صلابت، پاکی، صداقت و نماد استقامت گفت: کوه که منزلگاه پیامبران و تجلی‌گاه نور الهی برای انبیای مکرم بوده برای مربیان به الگوی استواری تبدیل شده است تا با نگاه آرمانی خود، راه صعود به بالاترین جایگاه رفیع انسانی و کمال را بپیمایند.

ریس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان قداست کوه سبلان را به عنوان منزلگاه راز و نیاز انبیا و پیامبران یادآور شد و ادامه داد: در این صعود آن چیز که بیشتر از هر مسئله دیگر مهم بود همدلی، همنوایی و اخوت دینی و بها دادن به کار منسجم مهارتی،تشکیلاتی بود که تمرین خوب زندگی و حرکت گروهی را به این عزیزان آموخت.

گفتنی است قله سبلان، سومین کوه بلند ایران بعد از دماوند و علم کوه و دومین آتشفشان غیرفعال ایران زمین با ارتفاع ۴۸۱۱ متری در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر واقع است. کوهستان سبلان به طور کلی سه قله معروف دارد، قله اصلی یا آتشفشان به نام سلطان ساوالان بلندترین نقطه آذربایجان است و دو قله دیگر آن به هرم و کسری مشهور اند.

تمام قله های سبلان در همه ایام سال پوشیده از یخ و برف های دائمی هستند. دامنه های این کوهستان در بخش مرکزی از چهارسو،به شهر مشکین شهر در شمال ، تبریز در مغرب،سراب در جنوب و اردبیل در شرق مشرف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار