مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آموزش رشته‌های سنتی و بومی استان زنجان نباید مورد غفلت قرار گیرد

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت در کنار توجه به نیازها و تقاضای جامعه، نباید از آموزش رشته‌های سنتی و بومی زنجان غافل ماند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش رشته‌های سنتی و بومی استان زنجان نباید مورد غفلت قرار گیرد

نشست خبری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدرضا انصاری، مدیر کل آموزش عنی و حرفه ای استان زنجان ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای به تشریح برنامه های این اداره پرداخت و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش های غیررسمی و متقاضی محور است که در ۲۰۰ رشته بخش های مختلف آموزش می دهد.

انصاری گفت: ۵ میلیون ساعت آموزش میزان تعهد فنی و حرفه ای استان در سال جاری است که تاکنون ۱میلیون و ۲۰۰ هزار ساعت در ۴ ماهه اول امسال آموزش رخ داده است.

وی در ادامه به تقاضا محور بودن برنامه های آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: در کشور به حد کافی صدور مجوز برای آموزش های عالی وجود داشته است، تقاضا محور بودن آموزش ها یک مزیت است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان به رشته های پرطرفدار اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر در رشته های الکترونیک، نرم افزارهای تخصصی، آموزش‌های هوشمند و فن آوری تقاضا و علاقمندی بیشتر است.

وی ادامه داد : ما نباید از رشته های سنتی استان مخصوصا ملیله و مسگری را فراموش کنیم و باید آنها زنده نگهداشته شوند.

انصاری در انتهای سخنان خود از خیرین و فعالین بخش خصوصی برای مشارکت در طرح ها و آموزش دعوت کرد و گفت: در بحث اشتغال نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت خیرین داریم تا فرصت آموزش و یادگیری را برای جوانان محیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار