خیاطی هنر دستی زنان موفق جامعه است

ورامین (پانا) - مدیر یک آموزشگاه خیاطی در ورامین گفت یک مادر بهتر است که چندین هنر مختلف بلد باشد و هنر آشپزی و خیاطی را در سبد تربیتی خود قرار دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خیاطی هنر دستی زنان موفق جامعه است

انسیه آقاجانی، فعال در حرفه خیاطی با مدرک دیپلم طراحی و دوخت لباس از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در رابطه با این حرفه بیان کرد: «خیاط کسی است که با عشق و هنر خود به پارچه جهت و طبق سفارشات مشتریان به دوخت انواع لباس، پرده و... می‌پردازد. من از کودکی به کار طراحی و خیاطی علاقه داشتم و در سن ۱۶ سالگی تصمیم گرفتم به‌ صورت حرفه‌ای این کار را آغاز کنم. اوایل به خاطر شرایط مالی کار را با یک چرخ خیاطی دستی و یک اتو دستی کوچک آغاز کردم.»

انیسه آقاجانی در ادامه گفت: «با گذشت زمان در کنار فعالیت در زمینه خیاطی، با گذراندن چندین کلاس آموزشی وارد عرصه طراحی لباس‌های مجلسی شدم و توانستم یک کارگاه کوچک راه‌اندازی کنم و پس از اخذ مدارک و مجوزات لازم، از علاقه‌مندان به عرصه طراحی و دوخت لباس جهت گذراندن دوره‌های آموزشی دعوت و پس از پایان دوران آموزشی هنرآموزان، مدارک آنان را زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای صادر کنم.»

آقاجانی تصریح کرد: «وظیفه یک خیاط در شغل خیاطی، شامل گرفتن اندازه‌ مشتری، تعیین زمان و هزینه‌ لازم برای سفارش مشتری، ایجاد طرح، تهیه الگو، برش پارچه و دوخت اولیه، و مهم از آن این است که یه خیاط باید ذوق و سلیقه داشته باشد یعنی باید توانایی تشخیص رنگ و لباس مناسب برای هر مشتری را داشته باشد و برترین و زیباترین لباسها را با سلیقه خود به مشتریان تحویل دهد.»

خبرنگار دانش آموز : زهرا خزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار