اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمی‌پسندیم

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت خواهد شد، گفت نگاه تهدیدمحور به این شبکه‌ها مورد پسند نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمی‌پسندیم

محمد‌مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست دولت، حاکمیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و وزرات فرهنگ و سازمان صدا و سیما این است که یک نگاه فرصت محور به نمایش خانگی داشته باشیم. شبکه نمایش خانگی را به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین درحوزه فیلم و سریال حمایت می‌کنیم. ممکن است مانند هر بخش دیگر اشکالات هم وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: بنای ما این است کمک کنیم این مشکلات حل شود، نگاه تهدید محور به این شبکه‌ها را نمی‌پسندیم. ممکن است در روند کار ایراداتی باشد که برطرف خواهد شد.

وی در تشریح مصوبات امروز هیأت دولت نیز گفت: آیین‌نامه تکلیفی بودجه داشتیم که همه دستگاه‌های دولتی بتوانند ۲ درصد از اعتبارات سرمایه‌ای و هزینه‌ای خود را در حوزه فرهنگی مصرف کنند. امروز در جلسه دولت این امر به تصویب رسید و گشایش مهمی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و فعالیت‌های قرآنی ایجاد می‌کند. تقریباً ۸ تا ۹ مورد از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری احصاء شده و این آیین‌نامه که امروز تصویب شد موارد آن در نظر گرفته شد و در طول سال‌های اخیر ما چنین آیین‌نامه‌ و قانونی که بتواند یک گره اساسی از فرهنگ و هنر باز کند، نداشتیم.

اسماعیلی ادامه داد: امیدوارم به زودی با رفع اشکالاتی که بنا شد در جلسه خارج از دولت حل شود، تحول مهمی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم و این را در لایحه بودجه تثبیت کنیم. این خارج از منابع عادی وزارتخانه‌های فرهنگی است و معطوف به همه بخش‌های دولتی و شرکت‌های دولتی است که قصد دارند در حوزه فرهنگ کار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار