کارگردان «اقیانوس آرام» در گفت‌وگو با پانا:

ترس از آینده دغدغه اصلی نوجوانان امروز است

«اقیانوس آرام» به دنبال معرفی مسیر فردای نوجوانان است / رسانه ملی باید بداند که برای مخاطبانی برنامه تولید می‌کند که قدرت انتخاب رسانه بیش از گذشته به دست آن‌ها است

تهران (پانا) - رضا محبی سردبیر و کارگردان فصل چهارم مجموعه «اقیانوس آرام» معتقد است رسانه ملی همچنان جایگاه خودش را در حد قابل قبولی حفظ کرده است و هنوز جدی‌ترین رسانه مردم ایران است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ترس از آینده دغدغه اصلی نوجوانان امروز است

رضا محبی سردبیر و کارگردان فصل چهارم مجموعه «اقیانوس آرام» در گفت‌وگو با پانا درباره دغدغه نوجوانان امروزی و همچنین محوری بودن مهمانان در این فصل از برنامه گفت: «دغدغه‌های اصلی نوجوانان امروز ترس از آینده، مخدوش بودن جایگاه شغلی‌، اجتماعی و اقتصادی، هویت فردی و اعتمادبه‌نفس، تجربه دیده‌شدن و مواجهه با دیگران به‌ویژه در فضای مجازی است. ما گاهی در میان نوجوانان حتی شاهد حرف‌هایی در خصوص مهاجرت و یا ماندن در ایران هم می‌شویم.»

وی افزود: «تصور خانواده بزرگ اقیانوس آرام این است که این برنامه برای انتخاب و تصمیم نوجوانان برای آینده زندگی‌شان بسیار مفید و کاربردی است. 52 نفر مهمان این فصل برنامه یک روزی تصمیم گرفتند در مسیر زندگی‌شان جدی باشند و در این مسیر یا به موفقیت رسیدند یا با شکست روبه‌رو شدند. تمام این تجربه‌ها باعث می‌شود که مخاطب از این برنامه لذت ببرد و برایش قابل تامل و قابل‌توجه و اعتنا باشد به نظر من مخاطب برنامه اقیانوس آرام هرکسی است که این نکته می‌تواند برایش جذاب باشد.»

سردبیر و کارگردان «اقیانوس آرام» بابیان اینکه محوریت این فصل از برنامه موضوعات آن نیست بلکه مهمان‌های برنامه هستند، توضیح داد: «مهمان‌هایی که در این فصل از برنامه دعوت‌ شده‌اند درباره دو پرسش مهم زندگی که مسیر کودکی تا امروزشان را چگونه طی کرده‌اند و در ادامه قرار است به چه مقصدی برسند، صحبت می‌کنند و از سوی نوجوانان به بحث و چالش و پرسش کشیده می‌شوند. درواقع «اقیانوس آرام» معرفی مسیر فردای نوجوانان است.»

وی ادامه داد: «همچنین آن‌ها توضیح می‌دهند که در این مسیر چه شکست‌ها و تصمیمات اشتباهی داشتند که باعث شده از مسیرشان دور شوند و چه میانبرهای و چه بزنگاه‌هایی در زندگی داشته‌اند که باعث نزدیک شدن آن‌ها به هدف‌شان شده است.»

این کارگردان افزود: «از مباحث مهم طرح‌شده توسط مهمان‌های برنامه اهمیت خانواده، تلاش، فردیت و اعتمادبه‌نفس ، توکل و توسل به اهل‌بیت (ع) است. درنهایت اگر در یک‌کلام بخواهم بگویم چیزی که ما دنبال آن بودیم، مفهوم امید است. امید به تغیر بزرگ؛ به اینکه تو می‌توانی یک انسان جدی و مؤثر برای خودت و اطرافیان و جامعه‌ات باشی.»

رضا محبی در پایان درباره اهمیت تلویزیون در بین اقشار مختلف مردم ازجمله نوجوانان عنوان کرد: «بر اساس مطالعات و آمارهای موجود از پژوهش‌ها، باوجود توسعه حیرت‌انگیز رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌های جمعی‌،‌ رسانه ملی هنوز جایگاه خویش را در حد قابل قبولی حفظ کرده است و هنوز جدی‌ترین رسانه مردم ایران است. البته که شاید باید این هشدار را مطرح کرد که این فضا برای نسل‌های بعد کم‌کم در حال تغییر است. تلویزیون قطعاً کارکرد خودش را دارد. رسانه ملی اگر می‌خواهد برنامه‌های خوبی بسازد و مانند قبل در رأس هرم رسانه‌ای قرار بگیرد، مهم‌ترین وظیفه‌ای را که باید دنبال کند این است که توجه‌اش به انتخاب‌های مخاطبانش باشد. رسانه ملی باید بداند که برای مخاطبانی برنامه تولید می‌کند که قدرت انتخاب رسانه بیش از گذشته به دست آنان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار