فرمانده سپاه قم

زنده نگه داشتن یاد شهدا هنر مردان بی‌ادعاست

کنگره‌های شهدا برای تاریخ اسلام سرنوشت‌ساز هستند

قم(پانا) - فرمانده سپاه قم گفت اگر شهادت هنر مردان خداست، زنده نگه داشتن یاد شهدا نیز هنر مردان بی‌ادعاست.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
زنده نگه داشتن یاد شهدا هنر مردان بی‌ادعاست

سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه قم امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم با مدیران رسانه‌ها که در سالن شهید عسگری جمکرانی تالار فرهنگیان قم برگزار شد، اظهار کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس پیمودن راه عزت و سربلندی ایران در برابر زورگویان و مستکبران جهان بود.

وی افزود: در سایه هدایت ولایت فقیه و خون سرخ شهدا بودن، مهم‌ترین دلیل افتخار نظام اسلامی است با آن توانسته به پیروزی ها و موفقیت های چشمگیر برسد.

دبیرکل کنگره ملی شهدای قم ادامه داد: ایران اسلامی تنها کشوری‌ست که می‌تواند با استکبار و آمریکا روبرو شود و آن‌ها حتی نمی‌توانند تلافی کنند و این، دستاورد جان‌فشانی، ایثار و مقاومت ملت غیور جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل کنگره ملی شهدای استان قم ابراز کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر ایثارگران، شهدا و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس علاوه بر عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی، در حقیقت الگوسازی برای نسل جوان و گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه استکبار ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه قدرتمند مقاومت در منطقه شکل گرفته، اضافه کرد: اگر شهادت هنر مردان خداست، زنده نگه داشتن یاد شهدا نیز هنر مردان بی‌ادعاست؛ در سال‌های بعد از دفاع مقدس، یادواره‌های شهدا با جدیت دنبال شده است تا درس از خودگذشتگی شهدا به نسل جوان منتقل شود.

فرمانده سپاه قم بر حماسه‌آفرینی شهدا در طول ۴۳ سال گذشته اشاره کرد و افزود: کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ به‌عنوان نخستین کنگره کار خود را آغاز کرد و بعد از تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنا شد که این کنگره هر چند سال یکبار در همه استان‌های کشور دنبال شود.

وی تصریح کرد: در اوج شرایط کرونایی کشور، تنها دیدارهای مقام معظم رهبری که تعطیل نشد، دیدار معظم له با اعضای ستاد کنگره شهدای استان‌ها بود که این نشان از اهمیت ویژه کنگره‌ها دارد.

موحد تاکید کرد: کنگره‌های شهدا عملیاتی مهم و سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام است و امیدواریم با برگزاری مطلوب این کنگره‌ها بتوانیم در مأموریت مهم انتقال پیام شهدا و تداوم راه آن‌ها موفق باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال مردم قم دومین کنگره ملی شهدای استان را در دستور کار قرار داده‌اند تا بتوانند خواسته‌های مدنظر رهبری را محقق کنند؛ این کنگره قرار بود سال ۱۳۹۸ برگزار شود اما به علت اینکه بسترهای مورد نیاز فراهم نبود به سال ۱۳۹۹ تعویق افتاد و به علت شیوع کرونا به سال ۱۴۰۱ موکول شد که امسال در ۲۷ آبان‌ماه مراسم اجلاسیه اصلی آن برگزار خواهد شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار