امام جمعه اردبیل:

هنرمندان متعهد، مرزبانان و دیده‌بانان جامعه هستند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت فعالان حوزه هنر انقلاب اسلامی در کنار علما، مرزبانان و دیده‌بانان جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان متعهد، مرزبانان و دیده‌بانان جامعه هستند

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در حاشیه چهل‌ویکمین نشست سراسری روسای مراکز حوزه هنری استانها، به نقش هنرمندان در حوزه هنری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالین حوزه هنر انقلاب اسلامی در کنار علما، مرزبانان و دیده‌بانان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین رمز مدیریت موفق، پرداخت به سوژه‌های حساس است، افزود: ۱۸ دستگاه از بودجه‌های فرهنگی برخوردار هستند ولی در عمل با کارهای بر زمین مانده فرهنگی زیادی مواجه هستیم و این جبران ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: عدم نگاه تخصصی به کارهای فرهنگی و دخالت مدیران در روند کارهای فرهنگی موجب ایجاد وضعیت فعلی شده است.

عاملی با اشاره به اینکه،کاری که بر اساس احساس جمعی انجام بگیرد، آسیب‌های احتمالی و کم تحرکی‌ها به حداقل ممکن خواهد رسید، ادامه داد: چرا که در این صورت همه جوانب و آسیب‌ها شناسایی شده و اتخاذ تدابیر لازم از بروز فاجعه‌های جبران ناپذیر بعد از بهره‌برداری جلوگیری می‌کند، احساس جمعی به دنبال انتفاع نیست و نتیجه فرهنگ تربیت یافته است.

وی به خروجی کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی که از خروجی در جامعه برخوردار نباشد هزینه‌های مصرف شده در آن خیانت به بیت‌المال محسوب می‌شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دنیا روی وقت و نظم اداره می‌شود و لحظه‌ای غفلت موجب عقب‌ماندگی جبران ناپذیری می‌شود،

عاملی با بیان اینکه غرب درصدد همسان‌سازی فرهنگ جهانی است، عنوان کرد: غرب می‌خواهد همه از یک نوع آداب و رسوم برخوردار باشند، امروز جامعه جهانی درگیر جنگ آداب است و راه عبور از این جنگ نیز احیای آداب و رسوم نیاکان است؛ امروز ۷۰۰ نوع آداب در کشور شناسایی شده که اغلب به فراموشی سپرده شده است.

وی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی با کار، روی الگوهای ناب کشور برای تقویت روح حماسی و تربیتی در کشور الگوسازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در این بین زندگی‌نامه شاه اسماعیل صفوی به عنوان یکی از الگوهای بی‌بدیل در تاریخ تشیع و کشور است و اگر زندگی‌نامه این شخص تبدیل به آثار هنری همچون فیلم و سریال شود، اثرگذاری ایجاد شده فرا منطقه‌ای خواهد شد.

عاملی افزود: زندگی‌نامه شاه اسماعیل و شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی دارای نکات فوق‌العاده تربیت دینی است که توانایی الگوسازی برای جوامع جهانی را دارد، طبق سخن بزرگان دین، شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی هم ردیف سیدبن‌طاووس بوده و قدرت امروز شیعه برگرفته از ایثار و اقتدار صفویان است که ایران را متحد و یکپارچه کرده و به ترویج شیعه در جهان پرداختند.

وی بیان کرد: امروز وظیفه داریم با صیانت از تمدن و فرهنگ غنی خودمان، از مصادره داشته‌های بسیار کشورمان توسط سایر ممالک جلوگیری کنیم چرا که فرهنگ ما برگرفته از داشته‌های تاریخی‌مان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار