وقوع ٢ زلزله ۵.۷ ریشتری و ۵.۸ ریشتری در هرمزگان

تهران (پانا) - رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از وقوع دو زلزله بزرگ در استان هرمزگان خبر داد و گفت به محض وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب و خانه‌های هلال به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
وقوع ٢  زلزله ۵.۷ ریشتری و ۵.۸ ریشتری در هرمزگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور با اعلام وقوع ۲ زلزله در هرمزگان گفت: ساعت ۲۰:۳۷ یک زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری و ساعت ۲۰:۳۹ زلزله دیگری با قدرت ۵.۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

با توجه به عمق و شدت زلزله بلافاصله با دهیاری‌ها تماس گرفته شده و طبق مختصات کانون زلزله تیم‌های ارزیاب و خانه‌های هلال برای بررسی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اعزام شدند

ساعاتی پیش زلزله ای به بزرگی 5.8 مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی بندر خمیر(هرمزگان) را لرزاند.

سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم بندرعباس در نظر گرفته شد

٢٢:٠٠- مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: تیم های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند و در حال بررسی هرگونه خسارت احتمالی هستند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی‌های بعمل آمده 6 تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند تا خسارات احتمالی را بررسی کنند.

حسن زاده گفت: این زمین لرزه در بندرعباس هم احساس شده و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم این شهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند تصریح کرد: تاکنون گزارشی از خسارت نداشته‌ایم.

فرماندار بندرخمیر گفت: تا کنون خسارتی از زلزله گزارش نشده است
میرهاشم خواستار افزود؛ تیم های ارزیاب به مناطق زلزله اعزام شده اند.

وی گفت: همه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حالت آماده‌باش هستند و در اختیار هلال احمر قرار گرفته اند.

خواستار افزود:کانون اصلی زلزله روستای باسعیدو قشم بود.

زلزله هرمزگان خسارت جدی نداشت

٢٣:٠٠- مختار سلحشور در این خصوص اظهار کرد: تمامی نیروهای عملیاتی هلال احمر استان هرمزگان در مناطق زلزله زده آماده هستند و با بررسی هایی که انجام دادیم، تا این لحظه زلزله خسارت جدی را نداشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ادامه داد: تنها برخی از خانه ها دچار ترک های کوچک شده که زلزله های گذشته نیز بی تأثیر نبوده بوده است.

سلحشور گفت: با توجه به این که آرامش مردم در اولویت هلال احمر است، تا آخرین لحظه در مناطق زلزله زده حضور خواهیم داشت و در صورت نیاز خدمات خود را ارائه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار