معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

طراحی سفرهای تربیتی راهیان مکتب شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان

کرمان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد برنامه ویژه‌ای تحت عنوان سفرهای تربیتی راهیان مکتب شهید سلیمانی طراحی‌ شده است که یکی از مقصدهای اردوهای دانش‌آموزی، گلزار شهدای کرمان و حضور بر مزار شهید سلیمانی و استفاده از برنامه‌های فرهنگی این مکان است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
طراحی سفرهای تربیتی راهیان مکتب شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، «سید اصغر سادات حسینی»درباره برگزاری گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که اخیرا در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: از مهمترین آثار گردهمایی معاونین پرورشی استان‌ها تبادل تجربه و تضارب آرا است که باعث کاهش خطاها و در نتیجه شتاب در پیشرفت برنامه‌ها خواهد شد و گاهی اوقات برگزاری جلسات و اینگونه گردهمایی‌ها بعضاً باعث قوی تر شدن انگیزه‌ها جهت پیگیری امور هم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راهکارهای بهتر اجرا شدن اقدامات در استان کرمان بیان کرد: در جهت بهتر انجام شدن فعالیت‌های پرورشی علاوه بر توانمندسازی مربیان و معاونین و تقویت انگیزه آنان، ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های مدارس اثرگذار است.

سادات حسینی در ادامه پیرامون برنامه ویژه بوم استان کرمان نیز گفت: آموزش احکام و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی یکی از این برنامه‌ها خواهد بود. با توجه به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با احکام الهی و با توجه به مقتضیات سنی و نیازهای شرعی آنان برنامه ریزی و کمک طلاب کرمانی مقیم قم موسسه شهیدین(شهیدان باهنر و ایرانمنش) از جمله برنامه‌های این استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این سوال که برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی در مدارس چه برنامه‌هایی دارید خاطرنشان کرد: باید بخشی از برنامه‌ها در قالب معرفی شخصیت‌ها باشد. با توجه به ضرورت شناخت و آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت‌های علمی، فرهنگی، مذهبی و ... استان خود و کشور و همچنین کارکرد اثرات معرفی الگو، پیشنهاد می‌شود برنامه ای مدون علاوه بر محتویات کتب درسی در حوزه پرورشی استان‌ها تدوین و اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه استان کرمان برای تبیین شخصیت شهید سلیمانی و معرفی این الگو به دانش‌آموزان گفت: با عنایت به ظرفیت فرهنگی، معنوی شهر کرمان به واسطه مزار شهید سلیمانی و اینکه وی نماد امید، اعتماد به نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است، برنامه ویژه ای تحت عنوان سفرهای تربیتی راهیان مکتب شهید سلیمانی طراحی‌ شده است که یکی از مقصدهای اردوهای دانش‌آموزی گلزار شهدای کرمان و حضور در مزار این شهید و استفاده از برنامه‌های فرهنگی این مکان است.

سادات حسینی بیان کرد: هدف اصلی از این برنامه الگوسازی از شخصیت شهید سلیمانی برای نسل نوجوان و جوان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار