موکب دانش‌آموزان علوی و فاطمی در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه موسوم به «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر خم برنامه های متنوعی برگزار کرد که یکی از آنها برپایی موکب‌های دانش‌آموزان علوی و فاطمی بود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
موکب دانش‌آموزان علوی و فاطمی در  «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر

در گردهمایی ده کیلومتری که از ساعت ۱۸ عصر روز عید غدیر خم آغاز شد و تا ساعت ۲۲ نیز ادامه داشت، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، دو موکب دانش‌آموزان علوی و دانش‌آموزان فاطمی، سیاه چادر عشایری، غرفه بازی کودکان با وسایل بازی برای بچه‌ها را در این مراسم راه اندازی کرده بود.

همچنین موکب پذیرایی با چای ذغالی، کیک و شیرینی، موکب نقاشی بچه‌ها با موضوع غدیر که به آنان نمک متبرک امام رضا(ع) و جایزه داده می‌شد، از سوی همکاران فرهنگی شهر تهران و منطقه 3 راه اندازی شده بود.

یکی از کارهای معاونت پرورشی همچنین راه اندازی کاروان ۲۲ نفری شتر در خیابان بود که با استقبال خانواده ها رو به رو شد چرا که بسیاری از دانش آموزان کودک و نوجوان برای اولین بار شتر می دیدند و می توانستند سوار آن شوند.

موکب داران غرفه های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، خود دانش آموزان و معلمان داوطلب بودند که به عشق امیرالمومنین به این حرکت مردمی پیوسته بودند.

به گفته پلیس راهور، حدود ۳ میلیون نفر جمعیت در مراسم جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری حضور داشتند.

حاضران در مسیر با سربندها و پرچم های منقش به ذکر یا امیرالمومنین یاعلی (ع) مسیر معین شده را طی کردند.

گفتنی است این جشن، یک رویداد جمعی بود که به همت گروه‌های مردمی و تسهیل گری برخی از نهادها برگزار شد. در این مهمانی، میزبان و مهمان‌ مردم بودند. هیأت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی،‌ گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر چهارراه ولی‌عصر (عج) تا چهارراه پارک‌وی، موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکردهای مختلف برپا کردند.

در این مهمانی ۶۰۰ موکب مردمی برپا شد و به مردم در قالب‌های مختلف خدمت‌رسانی کرد. همچنین ۱۵۰ گروه سرود نیز در قالب ۷۰ استیج، برنامه اجرا کردند.

براساس این گزارش مردم تهران در طبقات مختلف این جشن را گرامی داشتند و لحظه به لحظه به موج جمعیت افزوده شد که این امر نشان از همان شور و شوق و تپش‌های عاشقانه مردم به مولای متقیان، امام علی(ع) دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار