گزارشی از نمایشگاه گروهی تجسمی «چراغ راه»؛

برگزاری نمایشگاهی برای مودت و دوستی بین هنرمندان

تهران (پانا) - منصوره عالیخانی یکی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه «چراغ راه» درباره دلیل راه اندازی این نمایشگاه بیان کردعلاقه داشته است پتانسیل‌های درونی افراد شناسایی و دیده شود تا نوعی مودت و دوستی بین همه هنرمندان برقرار شود؛ به همین دلیل این نمایشگاه را برگزار کرده است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاهی برای مودت و دوستی بین هنرمندان

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی هنرمندان حوزه هنری با عنوان «چراغ راه» با 48 اثر از ۱۹ هنرمند در رشته‌های نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی، تذهیب، کاریکاتور و نگارگری به نمایش گذاشته شد. امیرحسین آقامیری، علی اسلامی‌مقدم، علیرضا امین‌مقدم، عبدالله حاجی سیدحسن، حسین حبیبی، اژدر زارع حسین‌زادگان، صدیقه سلمان، ناصر سیفی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، کامیار صادقی، مینا صدری، منصوره عالیخانی، حسین عصمتی، حسین غلامی، سعید غلامی، عبدالحمید قدیریان، کیومرث قورچیان، محمدسعید نقاشیان و حشمت‌الله نوروزی هنرمندانی هستند که آثارشان در «چراغ راه» روی دیوار رفت.

علیرضا امین‌مقدم هنرمند خوشنویس که در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری مشغول به خوشنویسی است، درباره نمایشگاه «چراغ راه» به خبرنگار پانا گفت: «آثاری که از من در این نمایشگاه به نمایش گذشاشته شده است، از سطرنویسی تا چلیپا است که با مضامینی از ادبیات کهن شعر پارسی تنظیم شده است و هدفش این است که مضامین مدنظر را به هنردوستان و اهل فرهنگ و هنر انتقال دهد.»

منصوره عالیخانی هنرمند نقاش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره چرایی راه اندازی نمایشگاه اظهار کرد: «چون هر کدام از هنرمندان مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در جزیره‌ای در حال کار بود، خواستیم که پتانسیل‌های درونی افراد شناسایی و دیده شود تا نوعی مودت و دوستی بین همه هنرمندان حوزه هنری برقرار شود؛ به همین دلیل این نمایشگاه را تصمیم گرفتیم که برگزار کنیم.»

وی درباره آثار خودش گفت: «چند اثر از طبیعت بیجان و طبیعت از من در نمایشگاه «چراغ راه» به نمایش گذاشته شده است؛ سبک این آثار رئالیسم است که برخی مواقع به سمت اکسپرسیو و امپرسیونیسم رفته است. یکی از آثارم نیز مدرن با زبان و مخاطب معاصر است.»

امیرحسین آقامیری هنرمند نقاش که نقاشی ایرانی را از سال 1367 شروع کرده است، درباره آثارش در نمایشگاه «چراغ راه» به پانا گفت: «حدود 34 سال است که در حال نقاشی کردن هستم و 27 سال است که به سمت آثار قرآنی کشیده شده‌ام و اکثراً کارهای من تلفیق تذهیب و نگارگری و تشعیر است و از فرم‌های تجریدی استفاده می‌کنم. یکی از آثاری که در این نمایشگاه دارم، داستان حضرت یونس است. از فرم برای بیان محتوای مدنظر بهره می‌گیرم و حضرت یونس را در قالب بدن ماهی به نمایش گذاشتم.»

قاسم غلامی هنرمند نگارگر و عضو گروه نگارگری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حضور در نمایشگاه «چراغ راه» بیان کرد: «این نمایشگاه مجموعه‌ای از تمامی کارهای تجسمی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، نگارگری و ... است و در واقع بیلانی از کارهایی است که دوستان هنرمند حوزه هنری اخیراً انجام داده‌اند و به نمایش گذاشته‌اند.»

حسین حبیبی یکی دیگر از هنرمندان حاضر در نمایشگاه «چراغ راه» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان کرد: «نزدیک به سه دهه است که در حال کار در هنرهای تجسمی هستم؛ از نقاشی شروع کردم، انیمیشن کار کردم، در نگارگری و گرافیک هم تجربه داشته‌ام، به همین دلیل وقتی می‌خواهم وارد خلق یک اثر هنری شوم، به نوعی احساس می‌کنم دستم پر است یعنی صرفاً یک نگارگری یا نقاشی نیست و برایم سوژه‌ها مهم هستند و معتقدم برای هنر، جدا از زیبایی، مفهوم مهم است. کارهایی که در نمایشگاه «چراغ راه» به نمایش گذاشتم با موضوع هویت ملی، حجاب و محیط زیستی بود. این آثار همه تجربه‌های من به حساب می‌آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار