معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت:

خودروسازان داخلی توجهی به تغییرات فناوری خودرو در دنیا ندارند

تهران (پانا) - معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با صراحت عنوان کرد خودروسازان برتر دنیا هر روز به دنبال افزایش کیفیت و امکانات خودروهای تولیدی خود هستند، اما گویا خودروسازان داخلی حواسشان به این‌همه پیشرفت فناوری خودروسازی در دنیا نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۵۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خودروسازان داخلی توجهی به تغییرات فناوری خودرو در دنیا ندارند

به گزارش ایرنا، منوچهر منطقی در آیین رونمایی از پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد و افتتاح همزمان خط تولید وانت پادرا پلاس دوگانه‌سوز در جمع خبرنگاران در خصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار دلار، بیان کرد: در جهان حدود ۴ میلیارد نفر با درآمد سرانه کمتر از ۲ هزار دلار امرار معاش می‌کنند و به همین دلیل خودروسازان یک دهه فکر می‌کردند که محصولات با طراحی جدید و مدرن با قیمت مناسب برای این دسته از مردم تولید کنند.

منطقی، خطاب به نماینده مجلس آن اظهار نظر را عنوان کرده بود، خواستار مطالعه در رویدادهای جهانی و اصلاح اظهارنظر خود شد.

وی تاکید کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می رود در راستای کار کردن برای مردم، اطلاعات دقیق تر و جامع تری از وضعیت روز خودروسازی جهان و مدل‌هایی که عرضه می شود کسب کنند.

پیشتر لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو اظهار کرده بود: ما عادت نداریم که مردممان خودروی خوب سوار شوند؛ یعنی آقایان می‌خواهند خودروهایی وارد کنند که مردم به پراید و گاری‌های خودمان تعظیم کنند.

معاون وزیر صمت همچنین در خصوص آیین نامه واردات خودرو، خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه اکنون در هیات دولت در دست تصویب بوده و فرایند کار آن در حال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در این آیین‌نامه باید نظر همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه گرفته شود و سپس متناسب با آن طرح، آیین نامه اجرایی تنظیم شود که تلاش می‌شود در آن از نظرات همه تشکل‌ها و بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز می خواهیم وارد دورانی از خودروسازی شویم که محصولات مناسب با قیمت مناسب تولید یا وارد کرده و اتفاقات خوبی از نظر فناوری در این صنعت بیفتد.

منطقی همچنین با اشاره به دور دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بیان کرد: نسبت یک خودرو به ۷۹ متقاضی در چهار خودروی پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و دنا وجود داشت، اما در خصوص سایر خودروها نسبت یک به یک بود.
وی یادآور شد: در دور پیشین ۴۲ میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند که ۸۴.۵ درصد آنها متقاضی پنج خودروی پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، دنا و برخی محصولات گروه بهمن بودند؛ بنابراین انتظار می رود به تدریج قرعه کشی حذف شود.

منطقی همچنین تاکید کرد: اکنون خودروهای زیادی وجود دارد که می‌تواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودروهای جدید نیز اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: منطقی این است که خودروهای قدیمی از خط خارج شوند، زیرا روی پلتفرم‌های قدیمی نمی‌توان استانداردها و آپشن های لازم را نصب کرد و انتظار می رود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند.

این مقام مسوول همچنین در خصوص خودروی کارون خاطرنشان کرد: در خصوص وانت های سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایپا به عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد.

وی گفت: کارون تیراژ تولید مناسب و قیمتی اقتصادی نسبت به خودروهای مشابه خود خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار