کسب مقام هشتمی جهان توسط تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سه مدال طلا و سه مدال نقره سهم دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی ٢٠٢٢ در میان ۱۰۴ کشور بود

تهران (پانا) - تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران، در شصت و سومین المپیاد جهانی ٢٠٢٢ موفق به کسب مقام هشتمی جهان شد.  

کد مطلب: ۱۲۹۴۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب مقام هشتمی جهان توسط  تیم ملی المپیاد ریاضی  ایران

در شصت و سومین المپیاد جهانی ٢٠٢٢ که در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد، از میان ۱۰۴کشور شرکت‌کننده جایگاه هشتم دنیا را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در این دوره از رقابت‌ها، تیم ۶ نفره کشورمان با کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره توانست جزو ۸ کشور برتر این دوره از رقابت‌های جهانی قرار گیرد.

دانش آموزان مهران طلائی خواجه روشنائی، سینا عزیزالدین و پوریا محمودخان شیرازی موفق به کسب مدال طلا و امیرمحمد بندری ماسوله، دانیال پرنیان و سیدمبین رضوی مدال نقره کسب کردند.

در این مسابقات از بین 104 کشور شرکت کننده تیم‌های چین، کره جنوبی، آمریکا به ترتیب اول تا سوم و تیم جمهوری اسلامی ایران با تیم ژاپن به صورت مشترک رتبه هشتم این رویداد علمی را کسب کردند.

گفتنی است، المپیاد جهانی ریاضی ٢٠٢٢ (IMO2022) بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کووید١٩، به طور حضوری برگزار شد و تیم جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در مسابقات IMO2021 در مسکوی روسیه از میان ١٠٧ کشور شرکت‌کننده در جایگاه بیست و نهم قرار گرفت.

کشورمان طی ٣٧ سال حضور در این رقابت‌ها تاکنون ۴٩ مدال طلا، ١٠۶مدال نقره، 48 مدال برنز و 4 دیپلم افتخار کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار