اختتامیه جشواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین(کوچ) برگزار شد

یاسوج (پانا) - ششمین جشواره ملی فرهنگ عشایر در یاسوج پایان یافت.

کد مطلب: ۱۲۹۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه جشواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین(کوچ) برگزار شد

این جشنواره در شهر یاسوج از ۱۹تیرماه ۱۴۰۱در یاسوج افتتاح شد و تا ۲۳تیرماه ادامه داشت و جشنواره ملی نقش بسزایی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری از جمله گردشگری عشایری کهگیلویه و بویراحمد دارد.

در این جشنواره فعالان گردشگری از استان‌های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، اصفهان،فارس،کرمانشاه، خراسان شمالی، چهار محال بختیاری و ایلام با هدف آشناسازی با ظرفیت های گردشگری استان به این جشنواره دعوت شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این جشنواره با تاکید بر استقبال مردم از این جشنواره بیان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از این جشنواره قطعا ادامه خواهد داشت.

سعید طالبی گفت: چنین جشنواره هایی می تواند استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از پیش معرفی کند و جذب گردشگر در زمینه گردشگری روستایی و عشایری این استان داشته باشد.

در این جشنواره برنامه های مختلفی که معرفی فرهنگ عشایر بوده برگزار شد.

آداب و رسوم مربوط به عشایر، شاهنامه‌خوانی و ادبیات بومی عشایر، موسیقی محلی و سنتی عشایر، آیین‌های نمایشی و نیایشی، پخت غذاهای محلی و سنتی عشایر، صنایع دستی عشایر و نمایش الگوهای زندگی و آداب و رسوم زندگی عشایری، از مهم‌ترین برنامه‌های ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در شهر یاسوج بود.

همچنین در پایان مراسم اختتامیه با انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان صنایع دستی استان در راستای رونق این صنعت، تحت پوشش بیمه ای این صندوق قرار گرفتند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدصادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار