عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تعیین تکلیف ساختمان‌های بسیار پر خطر تا پایان امسال

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت که ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر تا پایان سال تعیین تکلیف شده و بیمارستان‌های نا‌ایمن در اولویت ایمن‌سازی هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۳۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف ساختمان‌های بسیار پر خطر تا پایان امسال

هفته گذشته بود که بیمارستانی در تهران آتش گرفت. بیمارستانی که نامش در میان 129 ساختمان پر خطر تهران بود. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره جزییات این حادثه گفت: در یکی از ساختمان‌های این بیمارستان هفت طبقه، در طبقه سوم و در انتهای راهرو در یک سالن همایش حریق رخ داد و کاملاً شعله‌ور بود و دود بسیار غلیظی همه بخش‌ها را فراگرفته بود.

آتش به نمای ساختمان که متأسفانه کامپوزیت بود سرایت کرد و دود و حرارت بسیار زیادی به طبقات بالایی راه پیدا کرده بود. در نهایت آتش مهار و در حدود ۱۵۰ نفر از بیماران به سلامت به فضای باز منتقل می‌شوند.

پیش از این آتش‌سوزی نهادهای نظارتی به موضوع بیمارستان‌های ناایمن ورود کرده بودند و علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرده بود که طبق گزارش رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش‌نشانی صادر شده است.

پس از انتشاد این خبر، نامه‌ای در فضای مجازی نیز منتشر شد که رئیس علوم پزشکی ایران دستور تخلیه بیمارستان حضرت رسول اکرم را تا پایان تیر صادره کرده است.

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کر: با توجه به مطرح شدن بحث ناایمن بودن بیمارستان‌های کشور، یکی از بیمارستان‌های ناایمن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان حضرت رسول است. این مرکز درمانی دارای چهار ساختمان مجزا است که دو ساختمان بیمارستان حضرت رسول از ایمنی کمتری برخوردار هستند. با توجه به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکز درمانی دستور تخلیه بیمارستان صادر شد تا شاهد حوادثی چون متروپل آبادان نباشیم.

به گفته وی، دو ساختمان بیمارستان حضرت رسول سازه ایمن ندارند؛ یکی از ساختمان‌ها اداری و دانشکده سلامت روان بوده و یک ساختمان دارای بخش درمانی است و برای انتقال بخش درمانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران هم درخصوص ایمن‌سازی بیمارستان‌های پرخطر به پانا گفت: در آخرین پیگیری که از سازمان آتش‌نشانی داشتم اعلام شد جلسات بسیار خوبی با وزارت بهداشت برگزار کردند تا بیمارستان ها ملزم به رعایت دستورالعمل ایمنی شوند.

وی درخصوص ایمن سازی ساختمان‌های پر خطر تهران هم گفت: موضوع 129 ساختمان بسیار پر خطر تهران را به صورت ویژه از شهرداری مناطق و سازمان آتش‌نشانی پیگیری کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال تعیین تکلیف شوند و ایمن‌سازی بیمارستان‌هایی که در این لیست قرار دارند حتما در اولویت اول ایمن‌سازی قرار بگیرد.

بابایی اظهار امیدواری کرد تا پایان 129 ساختمان بسیار پر خطر تعیین تکلیف شده و از سال آینده به ساختمان‌ها رده بعدی یعنی پر خطر پرداخته شود.

وی درخصوص این که نمای کامپوزیت این بیمارستان سبب گسترش آتش‌سوزی شده بود نیز گفت: با اجرای قانون نمای ساختمان‌ها اجرای نمای کامپوزیت متوقف شده اما ساختمان‌هایی که چنین نمایی دارند نیز باید اصلاح نما شوند و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار