معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

افتتاح 50 اتاق بهداشت در مدارس شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از افتتاح 50 اتاق بهداشت به صورت همزمان در مدارس مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران، در راستای اجرای سند تحول بنیادین و ساحت زیستی و بدنی، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 50 اتاق بهداشت در مدارس شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با حضور مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیین افتتاح همزمان و ویدئو کنفرانسی 50 اتاق بهداشت در مدارس استان در کهریزک برگزار شد.

رضا امیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن قدردانی از روسا، معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی، مراقبین سلامت مدارس، کارشناس مسئولان و کارشناسان سلامت مناطق گفت: افتتاح و راه‌اندازی اتاق‌های بهداشت مدارس در راستای اجرای سند تحول بنیادین و ساحت زیستی و بدنی دانش‌آموزان و با هدف ارتقاء سلامت جسمی و حرکتی دانش‌آموزان در تمامی مناطق استان برگزار شد.

وی با اشاره به فصل تابستان و ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، افزود: باید آمادگی لازم در خصوص تجهیزات بهداشتی مدارس داشته باشیم تا با آمادگی کامل و ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان بتوانیم سال تحصیلی جدید را ایمن شروع کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اهمیت آموزش سلامت و انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان را مستلزم حضور مراقبین سلامت در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: شیوع و گسترش بیماری‌هایی از جمله کرونا، عارضه شپش و آنفلوآنزای فصلی که دغدغه‌های بسیاری را برای والدین دانش‌آموزان مدارس حوزه شهری و روستایی ایجاد می‌کند، اهمیت وجود افراد متخصص و کاربلد در مدارس به نام مراقبان سلامت را دوچندان خواهد کرد و در همین راستا امیدواریم که روزی برسد "هر مدرسه یک اتاق بهداشت و هر اتاق بهداشت یک مراقب سلامت" داشته باشد تا بتوانیم آموزه‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان بهتر انتقال دهیم.

امیدی در خصوص اقلام تجهیزات اتاق‌های بهداشت گفت: تجهیزات خریداری شده شامل تخت معاینه، پاراوان، ملحفه، ترالی، چارت بینایی سنجی، آتل سه تیکه، دستگاه فشار سنج، ترمومتر، ترازو، قد سنج، پنس، قیچی، چراغ قوه، الکل، باند پانسمان، باند کشی، کیسه آبگرم، پک یخ، سوند دندانپزشکی، آیینه دندانپزشکی، چسب زخم، چسب لکوپلاس، چسب ضد حساسیت، بتادین، گاز استریل و... است.

شایان ذکر است، هدف کلی بهداشت مدارس اعتلای سطح سلامت دانش‌آموزان، کارکنان مدارس و خانواده دانش‌آموزان از طریق افزایش سطح آگاهی‌های بهداشتی، ایجاد نگرش مطلوب، تغییر رفتار و تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به خدمات بهداشتی همچنین مشارکت نیروی دانش‌آموزی، کارکنان مدارس و اولیاء دانش‌آموزان در ارتقاء سلامت جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار