مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیتی با هدف ارتقای عدالت آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد 

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت عدالت تربیتی پررنگ‌ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی در  جامعه و به تبع آن در استان است و بر این اساس قرارگاه جهاد تربیتی با هدف ارتقای عدالت آموزشی در استان راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیتی با هدف ارتقای عدالت آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد 

حسنعلی عزت خواه در نشست با اعضای قرارگاه جهادی تربیتی، متشکل از نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی با اعلام این خبر، گفت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان،نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از مهمترین اهداف تشکیل و راه اندازی قرارگاه جهادی در استان است.

وی با بیان اینکه عدالت تربیتی پررنگ ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی به شمار می رود افزود: این قرارگاه در اسفندماه پارسال در سطح وزارت راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده و پس از آن با تاکید وزیر آموزش و پرورش در بقیه استان ها هم تشکیل و راه اندازی شد.

عزت خواه گفت: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان‌سنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت های سایر نهادها و سازمان‌های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تشریح مهمترین وظایف قرارگاه جهادی استان افزود: شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها، شناسایی و به کارگیری ظرفیت های دولتی-غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی استان و منطقه برای دسترسی به جامعه هدف، عملیاتی کردن برنامه‌های ملی ابلاغی از طرف قرارگاه جهادی، ایجاد و تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های عملیاتی ذیل قرارگاه جهادی استان و برنامه ریزی برای عملیاتی کردن تفاهم نامه‌های بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها از جمله این وظایف است.

وی همچنین احصا مسائل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان برای خدمت در مناطق محروم دیشموک، لوداب، مارگون و دیگر مناطق استان، ارائه گزارش های مستند و تحلیلی آن به قرارگاه جهادی مرکزی را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: ۱۲ مدرسه سمپاد در استان وجود دارد که این مدارس باید حومه شهر خود را به صورت یک روز در هفته زیر پوشش حمایتی خود قراردهند.

عزت خواه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات تهیه سند ۲۰۲۰ در مقابل سند ۲۰۳۰ است.

وی گفت: آموزش وپرورش در سند۲۰۲۰طرح شناسایی ۲۰۲۰ محله نیازمند حمایت را در دستور کار دارد که پس از شناسایی اقداماتی در راستای حمایت های همه جانبه در دستور کار قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: در خصوص حرکت به سمت تحقق اهداف سند ۲۰۲۰، کارگروهی از قرارگاه جهادی مسئولیت شناسایی جامعه هدف و برنامه ریزی برای ارتقاء شاخص‌های مشخص شده در این سند را، بر عهده دارد و باید در سریعترین زمان ممکن این مهم اقدام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه، معاونین مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان برخی دستگاههای عضو قرارگاه حاضر در جلسه، نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار