مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

آغاز به کار قرارگاه جهادی عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی، افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار قرارگاه جهادی عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، اولین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی، افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، هدف اصلی ایجاد قرارگاه جهادی را عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: آموزش‌و‌پرورش، سنگ بنای توسعه است و بدون توسعه آموزش‌و‌پرورش، هیچ توسعه‌ای امکان پذیر نیست، چرا که توسعه باید همراه با عدالت باشد.

وی با اشاره به لزوم کار جهادی در آموزش و پرورش و تاکید وزیر بر فعال‌سازی این قرارگاه در استان‌ها گفت: بهره گیری از مشارکت بسیج فرهنگیان و دانش آموزی و خیرین مدرسه ساز مورد توجه و پیگیری باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

سیاهکالی مرادی، ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش برشمرد و به تأکیدات حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت نصیب آموزشی، به اهمیت و ضرورت اجرای آن پرداخت.

وی با بیان اینکه مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرهای بزرگ از مناطق هدف این قرارگاه است، بیان کرد: در راستای اجرای این برنامه، هشت کارگروه با ترکیب مشخص تعیین و ذیل قرارگاه فعالیت خواهند داشت که انتظار می رود بر اساس شرح وظایف ابلاغی، اقدامات لازم پیگیری شود.

به گفته وی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و دبیرخانه استانی آن در معاونت آموزش ابتدایی مستقر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار