معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد:

آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به تشریح آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان به تفکیک حوزه فعالیت تا پایان اردیبهشت سال 1401 پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان آذربایجان‌شرقی

امید یامی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با تعداد 206 شرکت دانش بنیان فعال بعد از استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز و فارس در رتبه ششم کشور قرار دارد.

وی ابراز کرد: از تعداد 206 شرکت دانش بنیان استان، 3 شرکت در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، 9 شرکت در بخش وسائل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، 11 شرکت در زمینه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، 50 شرکت مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، 61 شرکت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، 44 شرکت سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فتونیک، 20 شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات، هفت شرکت خدمات تجاری سازی، یک شرکت در زمینه صنایع فرهنگی، اخلاق و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می کنند.

یامی، مجموع شرکت های دانش بنیان فعال در کل کشور را 6 هزار و 734 مورد اعلام کرد و افزود: آذربایجان شرقی 3.06 درصد شرکت های دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که سهم استان های همجوار مثل آذربایجان غربی و اردبیل از شرکت های دانش بنیان کشور به ترتیب 0.8 و 0.5 درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: 88.35 درصد از کل شرکت های دانش بنیان استان در حوزه صنعت، فناوری و تجارت، 9.71 درصد در حوزه دارویی و پزشکی، 1.46 درصد در حوزه بخش کشاورزی و صنایع غذایی و 0.49 درصد نیز در زمینه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.

وی سهم شرکت های مرتبط با حوزه دارو و پزشکی استان از شرکت های دانش بنیان کشور را سه درصد، شرکت های مرتبط با صنعت، فناوری و تجارت 3.15 درصد، شرکت های مرتبط با حوزه فرهنگ و اجتماع را 7.69 درصد و سهم شرکت های مرتبط با حوزه کشاورزی و صنایع غذایی استان از شرکت های دانش بنیان کشور را 1.05 درصد اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار