سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آیین معارفه سرپرستان جدید مدیریت‌های استانی:

تقویت دانشگاه فرهنگیان باید مساله اول تربیتی هر استان باشد

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر تقویت جایگاه و برگزاری منظم جلسات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها تاکید کرد و گفت موضوع دانشگاه فرهنگیان باید مساله اولویت‌دار استان‌ها شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت دانشگاه فرهنگیان باید مساله اول تربیتی هر استان باشد

رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آیین معارفه سرپرستان جدید مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان قم، مازندران، هرمزگان و اصفهان که سه شنبه 21 تیرماه 1401 در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدات ویژه ای نسبت به دانشگاه فرهنگیان از سال 1391 تاکنون داشته اند؛ اظهار داشت: معظم له این دانشگاه را دانشگاه معلم پرور نامیده اند و انجام خدمت در این دانشگاه توفیق الهی به همراه مسئولیت و رسالت سنگین است.

وی در ادامه خطاب به سرپرستان پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان، گفت: تعامل با آموزش و پرورش را جدی بگیرید؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان ها، نایب رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان هستند و می توانند برخی مشکلات و کمبودهای دانشگاه فرهنگیان را رفع کنند.

صحرایی بر تقویت جایگاه و برگزاری منظم جلسات هیات امنا دانشگاه فرهنگیان در استان ها تاکید کرد و افزود: موضوع دانشگاه فرهنگیان باید مساله اولویت‌دار استان ها شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مرجعیت تعلیم و تربیت و تربیتِ معلم در کشور، واگذاری امور به استان ها و چابک سازی ستاد و تبدیل آن به قوه عاقله دانشگاه، مورد انتظار است.

صحرایی به برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: ویراست جدید این برنامه بعد از تصویب در هیات امنا، ابلاغ خواهد شد.

وی سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را میثاق و قانون این دانشگاه دانست و بر توجه به آن‌ها، تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در ادامه به برنامه های مهم پیش روی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های اولویت‌دار جدی، موضوع حضور ورودی های 98 در مدارس است و در این طرح، 15 هزار دانشجو معلم رشته ابتدایی، خارج از برنامه پیش بینی شده، یکسال زودتر در مدرسه حضور یافته و قدری از مشکلات کمبود معلم کشور را جبران خواهند کرد.

صحرایی همچنین از برگزاری دوره فشرده برای مهارت آموزان ماده 28 تا قبل از مهرماه خبر داد.

حضور باشکوه دانشگاه فرهنگیان در راهپیمایی اربعین پیش رو؛ میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مسابقات کشوری قرآن دانشگاه های سراسر کشور؛ برنامه پویش راه روشن؛ برنامه حلقه های میانی از جمله برنامه های مهم پیش روی دانشگاه فرهنگیان است که سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر توجه کامل استان ها به آن تاکید کرد.

وی آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سال جاری را یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه برشمرد و افزود: پس از دو سال توقف آموزش حضوری به دلیل ویروس کرونا، از مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم و نیازمند فضا و امکانات لازم در جهت استقبال باشکوه از دانشجو معلمان خواهیم بود.

صحرایی در ادامه بر توجه جدی به خیرین و ظرفیت‌های گسترده آن ها؛ ضرورت دقت در انتخاب سرپرستان شبانه روزی با توجه به ماهیت شبانه روزی دانشگاه و ارتباط و تاثیرگذاری مستقیم آن ها بر دانشجو معلمان؛ ارتباط مطلوب با دانشگاه های مادر استانی و گزینش صحیح اساتید حق التدریس؛ تاکید کرد و افزود: باید دانشگاه فرهنگیان مساله اول تربیتی استان باشد و در خصوص دانشگاه فرهنگیان همه مسئولان کشور وظیفه دارند و ما مطالبه گر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار