بازارهای صادراتی نفت با وجود تحریم‌ها توسعه پیدا کرد

تهران (پانا) - بر اساس آخرین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن ۳۱ هزار بشکه بالا رفت که با توجه به ثبات ظرفیت پالایشی کشور، این افزایش تولید راهی بازارهای صادراتی شده و ایران توانسته این بازارها را توسعه دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بازارهای صادراتی نفت با وجود تحریم‌ها توسعه پیدا کرد

به گزارش ایرنا، در ماه‌های گذشته و با ایجاد تنش بین روسیه و اوکراین، بازارهای صادراتی نفت خام روسیه از اروپا به سمت آسیا تغییر کرده است. روسیه در این مدت نفت بیشتری به هند و چین فروخته و همین موضوع باعث شده تا برخی منتقدان دولت سیزدهم از تصاحب بازار نفت ایران در چین توسط روسیه صحبت کنند.

موضوعی که بر اساس آمارهای داخلی و بین‌المللی مورد تایید نیست و نه‌تنها کاهشی در صادرات نفت ایران اتفاق نیفتاده بلکه صادرات نفت کشور بیشتر نیز شده است.

آخرین گزارش اوپک نیز از افزایش ۳۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی حکایت دارد.

ایران در ماه ژوئن (خرداد) ۲ میلیون و ۵۷۴ هزار بشکه نفت تولید کرده است. این در حالی است که تولید نفت ایران در ماه قبل از آن ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار بشکه بوده است.

ایران همچنین در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۲۲ میلادی به طور میانگین ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است که در مقایسه با فصل اول سال جاری، ۳۲ هزار بشکه نفت بیشتر بوده است.

با توجه به آنکه ظرفیت پالایشی ایران در این مدت تغییری نداشته، نفت تولیدی کشور راهی بازارهای صادراتی شده است؛ بنابراین ایران نه‌تنها بازارهای صادراتی خود از جمله چین را از دست نداده بلکه توانسته به‌اندازه افزایش تولید خود بازار جدیدی تعریف کند.

افزایش ۳۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در شرایطی است که تولید اعضای اوپک در مجموع ۲۳۴ هزار بشکه افزایش داشته است و سهم ایران از این افزایش تولید ۱۳ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار