قالیباف فردا به ازبکستان سفر می‌کند

تهران (پانا) - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به تاشکند به منظور تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقاء روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف فردا به ازبکستان سفر می‌کند

غلامرضا نوری قزلجه در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان که در راس یک هیئت پارلمانی انجام می‌شود، گفت: این سفر با دعوت همتای ازبکستانی آقای قالیباف عصر عصر سه شنبه آغاز می‌شود و نشان دهنده اهمیت ارتقای روابط پارلمانی با کشورهای حوزه آسیای میانه است.

وی اضافه کرد: دیدار با روسای مجالس ازبکستان و گفت وگو با تجار و بازرگانان و نیز بازدید از برخی ظرفیت‌های فرهنگی برای ارتقاء روابط دو کشور از جمله برنامه‌های رئیس مجلس و هیئت همراه در ازبکستان است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان تاکید کرد: ایران و ازبکستان با وجود داشتن اشتراکات فرهنگی و منطقه ای اما تاکنون در توسعه روابط به خصوص تسهیل روابط تجاری دچار کاستی‌هایی بوده‌اند و امیدوارم این سفر ‌و استفاده از قدرت دیپلماسی پارلمانی بتواند باعث ارتقای روابط دوکشور در حوزه های مختلف شود.

نوری قزلجه اضافه کرد: آسیای میانه یکی از مهم ترین ظرفیت های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است که به دلیل اشتراکات کشورها و نیز فعالیت سازمان‌های همکاری‌های شانگهای و اکو در آن و نیز استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی، می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درامدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگتر برای تولید کنندگان ایرانی در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار