والیبال دختران جوان آسیا؛ ایران فردا به مصاف هند می‌رود

تهران (پانا) - بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی دختران جوان (کمتر از ۲۰ سال) قهرمانی آسیا دیروز و امروز در شهر نورسلطان قزاقستان ادامه یافت.

کد مطلب: ۱۲۹۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
والیبال دختران جوان آسیا؛ ایران فردا به مصاف هند می‌رود

در این رقابت‌ها ۹ تیم حضور دارند که در دور گروه رقابت می‌کنند.

نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

گروه یک:
تایلند ۳ - ۰ قزاقستان
ایران ۰ - ۳ کره جنوبی (ست‌ها: ۲۰ - ۲۵، ۱۴ - ۲۵ و ۲۱ - ۲۵)
- تیم دختران ایران پیش از این ۰ - ۳ از تیم تایلند شکست خورد و ۳ - ۰ تیم قزاقستان را شکست داد. تیم ایران یکشنبه ۱۹ تیر برای رده‌های ۵ تا ۸ به مصاف تیم هند می‌رود.
- تیم‌های کره جنوبی با ۸ و تایلند با ۷ امتیاز اول و دوم شدند و صعود کردند. تیم‌های ایران با ۳ و قزاقستان بدون امتیاز سوم تا چهارم شدند و برای رده‌های ۵ تا ۸ رقابت می‌کنند.
---------
گروه دو:
تایوان ۳ - ۰ ازبکستان
هند ۰ - ۳ ژاپن
- تیم چین استراحت کرد.
- تیم‌های چین با ۱۲ و ژاپن (قهرمان دوره قبل) با ۹ امتیاز اول و دوم شدند و به نیمه نهایی صعود کردند. تیم‌های تایوان با ۶ و هند با ۳ امتیاز سوم تا چهارم شدند و برای رده‌های ۵ تا ۸ رقابت می‌کنند. تیم ازبکستان بدون امتیاز پنجم شد و از ادامه مسابقات باز ماند تا در رده نهم قرار بگیرد.
- دوره بیستم این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.
- در دوره قبل در سال ۲۰۱۸، تیم‌های ژاپن، چین و تایلند اول تا سوم شدند.
- والیبال قهرمانی دختران جوان آسیا تا دوره قبل در رده کمتر از ۱۹ سال برگزار می‌شد و در این دوره با تغییر قوانین سنی فدراسیون بین المللی به کمتر از ۲۰ سال تغییر یافت. در این رقابت‌ها که از سال ۱۹۸۰ سابقه برگزاری دارد، تیم چین با ۱۲ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و ۲ سومی رکورد دار است و ژاپن با ۶ قهرمانی ۸ نایب قهرمانی و ۳ سومی در رده دوم و کره جنوبی با یک قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و ۸ سومی در رده سوم قرار دارند.

تیم ایران ۶ دوره در این رقابت‌ها حضور یافته است که به ترتیب در سال ۲۰۱۰ نهم، ۲۰۱۲ هشتم، ۲۰۱۴ دوازدهم، ۲۰۱۶ نهم و ۲۰۱۸ هشتم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار