لطفی در گفت‌وگو با پانا؛

آموزش‌های مدارس باید استاندارد و پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش‌های مدارس باید استاندارد باشد تاکید کرد این آموزش‌ها باید پاسخگوی سه مقوله «فرصت»، «هزینه» و «درآمد» برای دانش‌آموزان در زمان فارغ‌التحصیلی باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های مدارس باید استاندارد و پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی باشد

حسن لطفی نماینده مردم رزن استان همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت آموزش‌های کاربردی و استاندارد در مدارس به دانش‌آموزان اظهار داشت: «ما در بحث آموزش دانش‌آموزان با سه مقوله مواجه هستیم، اولین موضوع «فرصت» است، دانش‌آموزان ۱۲ سال زندگی خود را در مدارس سپری می‌کنند یعنی یک فرصتی را به تحصیل و آموزش و یادگیری اختصاص داده‌اند. مقوله دوم «هزینه» است، این تحصیل نیازمند هزینه کردن است. مقوله سوم نیز «درآمد» است، درآمدی که می‌توانست کسب کند.»

وی ادامه داد: «به اعتقاد من، آموزش زمانی مفید است و ما می‌توانیم بگوییم استاندارد بوده است که جبران‌کننده این سه مقوله باشد. اگر دانش‌آموز توانست بعد از فارغ‌التحصیلی در مدتی مشابه این مقوله‌ها را جبران کند می‌توان نتیجه گرفت که این آموزش‌ها استاندارد بوده است.»

وی با بیان اینکه همه آموزش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند پاسخگوی این مقوله‌ها باشند، گفت: «آموزش و پرورش باید بتواند زمینه‌ای را فراهم کند که آموزش استاندارد در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد، آموزشی که مفید بوده و در آینده بتواند دردی از دانش‌آموزان دوا کند.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «اگر آموزش‌ها به درستی صورت بگیرد همین آموزش درست و استاندارد می‌تواند زمینه ازدواج به‌هنگام و اشتغال و سایر امور افراد را فراهم آورد. چون من معتقدم فرصتی که در آموزش و پرورش صرف می‌شود باید پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در زمان فارغ‌التحصیلی باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار