‌علت زرد شدن برگ سانسوریا و راه درمان آن

تهران (پانا) - سانسوریا گیاهی زیبا و دکوراتیو با نگهداری آسان است که برای داخل خانه، ادارات و شرکت‌هایی با نور کم بسیار مناسب است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
‌علت زرد شدن برگ سانسوریا و راه درمان آن

به گزارش نمناک، این گیاه مقاوم و سازگار به ندرت دچار مشکل می‌شود اما در صورتی که نکات گفته شده در نگهداری آن را رعایت نکنید، ممکن است به بیماری هایی گرفتار شود که در صورت تشخیص به موقع، به راحتی درمان می‌شوند. بنابراین در صورت مشاهده علائم بیماری در این گیاه باید ابتدا علت را شناسایی کنید و سپس درصدد درمان آن باشید.

علت زرد شدن برگ سانسوریا

در صورتی که برگ گیاه شما زرد و کمی آبکی شده باشد، آبیاری زیاد و پوسیدگی ریشه اصلی ترین علت آن است. برای شناسایی این مشکل باید خاک را تا انتهای گلدان چک کنید و از خشک بودن آن مطمئن شوید. در صورتی که مدت زیادی از آبیاری گذشته اما خاک همچنان مرطوب است، باید خاک را تعویض کنید و ریشه ها را بررسی کنید. ریشه های سیاه و نرم را جدا کنید و تنها ریشه های سالم و سفت را نگه دارید و گیاه را مجدد در خاک خشک و جدید بکارید.

زرد شدن برگ سانسوریا می‌تواند به دلیل کافی نبودن نور محیط و از بین رفتن مواد مغذی خاک نیز اتفاق بیفتد. در صورتی که در مرحله اول از خشک بودن خاک و عدم پوسیدگی ریشه مطمئن شدید، باید گیاه را به مکان پر نور تری با نور غیر مستقیم منتقل کنید و از تقویت کننده و کود های مناسب طبق دستور استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار