امام جمعه موقت تهران در یادواره ملی شهدای دانش‌آموز:

در هیچ جنگی در تاریخ دنیا حضور فعال و موثر نوجوانان را شاهد نبودیم

کرمانشاه (پانا) - امام جمعه موقت تهران عنوان کرد در هیچ جنگی در تاریخ دنیا حضور فعال و موثر و پیش‌برنده نوجوانان مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
در هیچ جنگی در تاریخ دنیا حضور فعال و موثر نوجوانان را شاهد نبودیم

آیین اختتامیه نهمین یادوراه شهدای دانش‌آموز کرمانشاه با حضور جمعی از دانش‌آموزان سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار شد.

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سال ۱۳۸۴ با هدف حفظ و نشر آثار شهدای دانش آموز، طرح همکلاسی آسمانی ویژه پسران و لشگر فرشتگان ویژه دختران را اجرا کرده است.

تاریخی اضافه کرد: مدت زمان حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی سه شبانه روز است و در این مدت راویان، حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و چگونگی طراحی و اجرای عملیات را برای دانش آموزان روایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران، برپایی یادواره شهدای دانش آموز و آیین همکلاسی آسمانی را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانست و عنوان کرد: البته که از چنین اتحادیه ریشه‌دار و انقلابی چنین رویدادی هم انتظار می‌رود.

وی در این مراسم از شهدای دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان، یک ششم شهدای جنگ تحمیلی هستند. همچنین آمار قابل توجهی از ایثارگران، جانبازان و آزادگان، دانش آموز بودند. در هیچ جنگی در تاریخ دنیا این حضور فعال، موثر و پیش برنده نوجوانان را شاهد نبوده‌ایم.

به گفته حاج علی اکبری، نوجوانان دانش آموز با اتکا به مبانی فکری و هویتی که در مکتب امام حسین (ع) آموخته بودند در قالب رزمندگان در جنگ حضور کارگشا داشتند و کیمیای جهاد از نوجوانان، شیرمردانی ساخت که معادلات جنگ نابرابر علیه ایران را تغییر داد.

میرشریف هدف از این یادواره را الگویابی و الگوپذیری از شهدای دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: اگرچه طی سال‌های اخیر شرایط بیماری کرونا برپایی یادواره را تحت تاثیر قرار داد، اما امیدواریم در سال تحصیلی آینده شاهد برگزاری دهمین دوره یادواره شهدای دانش‌آموز باشیم.

در این مراسم، پیکر مطهر شهید گمنام ۱۸ ساله بر دستان دانش‌آموزان حاضر در یادواره تشییع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار