مهاجمی که هم پرسپولیس او را می‌خواست هم کارلوس کی‌روش

تهران (پانا) - دنیس اکرت ددر کنار مهدی طارمی و سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپا این فصل حضور دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مهاجمی که هم پرسپولیس او را می‌خواست هم کارلوس کی‌روش

اگر شما به دنبال‌کردن شایعات نقل‌وانتقالات فوتبال داخلی علاقه‌دارید، احتمال زیاد نام «دنیس اکرت» چند باری به گوشتان خورده؛ مهاجم دورگه‌ای که چند ماه پس از جام جهانی ۲۰۱۸، از تمایل دوطرفه او و کارلوس کی‌روش برای پیوستن به تیم‌ملی ایران پرده برداشته‌شد و پس از اجرای قانون منع جذب بازیکن خارجی در سال ۱۳۹۹، رسانه‌های داخلی او را چند مرتبه گزینه تقویت خط حمله پرسپولیس خواندند و شایعات اندکی هم از علاقه تراکتور برای جذب او منتشر کردند.

مرد برنده
دنیس یرای (درگاهی) اکرت آینسا، از مادری آلمانی متولد شده و پدری ایرانی‌الاصل، رالف که برادر آناهیتا درگاهی، بازیگر محبوب سینمای کشورمان است. او فوتبال حرفه‌ای را در تیم‌های پایه باشگاه‌های معتبر آلمانی نظیر کلن، آلمنیا آخن، و مونشن‌ گلادباخ آغاز کرده اما در رده بزرگ‌سالان، در باشگاه سلتاویگو نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. دنیس در لالیگا ۸ حضور به‌عنوان یار تعویضی و یک بازی ۹۰دقیقه‌ای را تجربه‌ کرد اما برای جشن‌گرفتن نخستین شادی پس از گلش به روتردام سفر کرد. او در مدت کوتاه حضورش در اردیویژه، ۲ گل حساس و ۳امتیازی برای اکسلسور به‌ثمر رساند؛ ۲ گلی که البته برای نگه‌داشتن قرمزوسیاه‌ها در سطح اول فوتبال هلند کافی نبودند.

اینگولشتات، مقصد بعدی مهاجم ایرانی-آلمانی بود؛ تیمی که رویای بازگشت به بوندس‌لیگای ۲ را در سر داشت. جایی که موتور گلزنی دنیس روشن شد. اکرت در ۲ فصل نخست حضورش در ۳ لیگای آلمان، ۲۳ گل و ۱۴ پاس‌گل ثبت‌کرد. اینگولشتات با اکرت ۲ فصل پیاپی به پلی‌آف صعود راه‌یافت. در فصل اول، نماینده باواریا مغلوب تیم قدرتمند نورنبرگ شد اما فصل بعد، در حالی با شکست اوزناربروک جشن صعود گرفتند که دنیس اکرت یکی از گل‌های تاثیرگذار بازی رفت دو تیم را وارد دروازه رقیب بنفش‌پوش ساخت. دنیس فصل گذشته را در بوندس‌لیگای ۲ سپری‌کرد. اوج کار او، بازی برابر نورنبرگ بود؛ شبی که با ۳ پاس‌گل و یک گل او، اینگولشتات این رقیب نام‌دار را در خانه خودشان پنج‌تایی کرد. با عبور از سن ۲۵سالگی، دنیس به‌قدری در آلمان موفق به پیشرفت شده که اکنون با یک پیشنهاد جذاب راهی فوتبال بلژیک شده تا فوتبال اروپا او را بهتر بشناسد. آن هم در باشگاهی که این فصل قرار است فوتبال اروپا آن را بیش‌تر بشناسد؛ باشگاه رویال یونیون سن‌ژیلویس، نایب‌قهرمان غیرمنتظره ژوپیلرلیگ بلژیک.

رویال‌ها از جنگ بازمی‌گردند
یونیون سن‌ژیلویس (یو اس جی)، یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال بلژیک با ۱۲۴ سال قدمت است و البته، یکی از پرافتخارترین‌های این کشور پیش از جنگ جهانی دوم، با ۱۱ عنوان قهرمانی. رویال‌ها در نیمه نخست قرن بیستم بابت مراوداتشان با اقشار متمول اروپایی (به‌ویژه فرانسوی‌زبان‌ها) بسیار چهره شده‌بودند و از آنان به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اندرلخت یاد می‌شد اما پس از سقوط به دسته دوم بلژیک در سال ۱۹۷۲، سال‌ها نتوانستند کمر راست کنند. حتی آنان در سال ۱۹۸۰ طعم سقوط به سطح سوم (و نیمه حرفه‌ای) فوتبال بلژیک را هم چشیدند.

در سال ۲۰۱۸، با واگذاری باشگاه به تونی بلوم، مالک متمول باشگاه برایتون، جان تازه‌ای در پیکره یو اس جی دمیده‌ شد. رویال‌ها در ۱۳ مارچ سال گذشته، با غلبه بر مولنبیک به غیبت ۴۸ساله خود در سطح اول فوتبال بلژیک پایان‌دادند و در همان فصل نخست، دور مقدماتی لیگ بلژیک را با صدرنشینی به پایان رساندند. اما در دور پلی‌آف، جام قهرمانی را به کلوب بروخه واگذار کرد.

سومین ایرانی لیگ قهرمانان
در فصلی که شاهد بازگشت بسیاری از ایرانی‌های شاغل لیگ بلژیک هستیم، دنیس اکرت پس از علی قلی‌زاده و یونس دلفی، سومین ایرانی ژوپیلرلیگ خواهد بود. به‌اضافه، پس از میلاد جهانی (پیونیک) و صادق محرمی (دینامو زاگرب)، دنیس اکرت سومین فوتبالیست ایرانی‌الاصل خواهد بود که از دور سوم مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، در معتبرترین تورنمنت قاره سبز نقش‌آفرینی می‌کند. علاقه دنیس به بازی برای تیم‌ملی ایران بر کسی پوشیده نیست. شاید عملکرد امسال این مهاجم خوش‌استیل در بلژیک میدان جنگ اروپا، او را به شگفتانه تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر بدل‌سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار