رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

سیاست شهرداری تهران درباره گودهای ناایمن

تهران (پانا) - بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهر تهران به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی در مرحله گودبرداری متوقف مانده‌اند و هنوز اقدامی برای ساماندهی آنها انجام نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سیاست شهرداری تهران درباره گودهای ناایمن

‌آن‌طور که اعضای شورای شهر تهران می‌گویند اکنون بیش از یکصد گود ناایمن در تهران وجود دارد که مالک پروژه کار گودبرداری را آغاز کرده است، اما با وجود گذشت زمانی طولانی، هنوز هم طرح در مرحله گودبرداری قرار دارد. یکی از این گودهای ناایمن و پرخطر گود برج میلاد است که بارها اعضای شورای شهر تهران نسبت به پرکردن و ایمن‌سازی آن هشدارهای لازم را داده‌اند.

محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت گود برج میلاد که به تازگی مدیران شهری جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به وضعیت آن گذاشته و اعلام کرده‌اند یک ساله آن را ایمن‌سازی می‌کنند، توضیح داد: «خیلی وقت پیش برای رسیدگی به وضعیت گود برج میلاد جلسه گذاشتیم و به معاونت عمرانی هم مأموریت دادیم که سریع پیمانکار بیاورد و بخشی از سازه‌ای که قرار است آنجا احداث شود ایمن‌سازی شود. پیمانکار مشخص شده و اکنون مشغول به کار است و بخشی از ایمن‌سازی هم پیش رفته است و 6 ماهه، دیواره را اجرا و آماده‌سازی می‌کند.»

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص سایر گودهای رهاشده در پایتخت که بخشی از آن متعلق به نهادهای دولتی و نظامی است، گفت: «شهرداری تهران فقط می‌تواند اخطار قانونی دهد و نمی‌تواند اقدام دیگری انجام دهد.»

وی اضافه کرد: «زمانی قرار بود گودهای رها شده را پر کنند. پر کردن این گودها مشکل است زیرا پس از پر کردن گودها نیاز به کوبیدن خاک است که تراکم را به حالت اولیه برگردد و پروسه خیلی سنگینی دارد که از عهده شهرداری برنمی‌آید. پیشنهاد این است که مالکان اقدام به ایمن‌سازی کنند.»

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «شهرداری اقدام موثری بر روی گودهای رها شده انجام نمی‌دهد جز این که گزارش دهد و اعلام اخطار کند و در نهایت به دستگاه قضایی معرفی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار