کره چه کاربردهای غیر آشپزی دارد؟

تهران (پانا) - شاید کسی تصور نکند کره پاستوریزه به جز کاربری خوراکی و آشپزی کاربرد دیگری داشته باشد، اما کاربردهای شگفت‌انگیز و جالبی دارد که کمتر کسی از وجود آنها مطلع است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کره چه کاربردهای غیر آشپزی دارد؟

به گزارش نمناک، اگر از کره گاهی در آشپزی یا روی نان تست خود برای صبحانه استفاده می کنید و دیگر هیچ کاربرد دیگری را از آن نمی دانید، این کاربردها را بخوانید تا موارد جالب غیر آشپزی کره را هم بدانید.

از بین بردن کپک روی پنیر

شما می توانید با استفاده از کره این کپک ها را از بین ببرید. هر زمان که از پنیر استفاده می کنید لایه رویی و قسمت های کناری آن را به کره آغشته کنید و آن را مانند همیشه داخل یخچال بگذارید.

از بین بردن شیره چسبنده درخت از روی پوست

احتمالا برایتان پیش آمده که به طبیعت می روید، دست تان را روی درخت می گذارید اما شیره چسبنده درخت به دست شما می چسبد و با هیچ چیز از بین نمی رود. نگران نباشید؛ فقط کافی است که مقداری کره به دست تان بزنید و به راحتی با آب و صابون بشویید تا شیره چسبنده از دست شما پاک شود.

پاک کردن جوهر از روی عروسک

احتمالا تجربه کرده اید که بعضی از کودکان از جوهر خودکار یا جوهر های دیگر استفاده می کنند و می خواهند روی صورت عروسک های خود لبخند بکشند. برای از بین بردن این فاجعه ای که کودک به بار آورده است، کافی است مقداری کره روی ناحیه جوهری بزنید و تا چند روز عروسک یا پارچه را در معرض نور آفتاب قرار دهید و در نهایت با آب و صابون بشویید.

برش غذاهای چسبنده

کافی است قبل از برش غذاهای چسبنده مثل خرما، انجیر یا مارشمالو مقداری کره به چاقو یا تیغه های قیچی بزنید. با انجام این کار، این مواد غذایی نرم می شوند و به راحتی روی غذا لیز می خورند.

قورت دادن قرص

اگر با بلعیدن قرص ها مشکل دارید، مخصوصاً در مورد قرص های بزرگ، احساس سختی می کنید کافی است که یک لایه بسیار نازک کره روی قرص بزنید؛ که با انجام این کار به راحتی قرص لیز خورده و داخل گلو می رود.

جدا کردن آدامس از روی مو

قطعاً بسیار ناراحت کننده است که آدامس روی مو های تان بچسبد زیرا هیچ راه دیگری ندارید جز این که موهای خود را کوتاه کنید. البته ممکن است این اتفاق در مورد خوراکی های چسبنده دیگر مثل کره بادام زمینی هم بیافتد. در چنین حالتی فقط کافی است مقداری کره به ماده غذایی یا آدامس بزنید تا جذب شود و به راحتی از روی مو ها جدا گردد.

صدای قژقژ یا جیر جیر در

قطعا کره شبیه یک روغن عمل می کند و برای لولای در خشک شده که سر و صدا ایجاد می کند؛ بسیار عالی است. فقط کافی است که مقداری کره را به لولای در بزنید.

درمان موهای خشک

اگر مو های شکننده و خشکی دارید، مقدار کمی کره می تواند درخشندگی را به آن برگرداند. کافی است کره را به موهای خود ماساژ دهید؛ سپس کلاه حمام را به مدت نیم ساعت روی موهای تان نگه دارید. در نهایت از شامپو استفاده کنید و سر را شسته و بعد کره را آب بکشید.

تازه کردن قهوه

بعضی از کسانی که در خوردن قهوه مهارت دارند، می دانند که می توانند مقداری کره به جای شیر یا خامه، به قهوه اضافه کنند. این اتفاق در بین کسانی که رژیم کتو دارند، کاملا رایج است. کره چربی بالا و کربوهیدرات پایین دارد و می تواند طعم خوبی به قهوه بدهد.

از بین بردن بوی ماهی

اگر به تازگی ماهی پاک کرده اید و بوی آن باقی مانده است، کافی است مقداری کره به دستان خود بزنید و با آب و صابون آن را بشویید تا احساس تمیزی روی دستان تان داشته باشید و هیچ بوی بدی را استشمام نکنید.

آرام کردن پادرد

این روش خانگی بسیار اعجاب انگیز است. برای از بین بردن درد پا کمی کره روی آن ماساژ دهید و آن را مرطوب نگه دارید. حوله گرم روی پا بگذارید ، 10 دقیقه بنشینید و ریلکس کنید.

در آوردن حلقه تنگ

اگر دست تان باد کرده و حلقه یا انگشتر از آن بیرون نمی آید، کافی است مقداری کره را روی انگشت مورد نظر بزنید و حلقه را روی آن لیز دهید تا به راحتی بیرون بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار