معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

ارتقای مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان، با هماهنگی اعضای ائتلاف نماد میسر می‌شود

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در نشست ائتلاف نماد بیان کرد تامین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان با رویکرد علمی، یکپارچه و حمایتی، با همکاری و هماهنگی بین اعضای ائتلاف نماد حاصل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان، با هماهنگی اعضای ائتلاف نماد میسر می‌شود

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در نشست هماهنگی اعضاء ائتلاف نماد گفت: اختلالات رفتاری و آسیب‌های اجتماعی با هم ارتباطی دوجانبه دارند، به طوری که گاه ریشه برخی از اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان، وجود آسیب‌های اجتماعی نظیر فقر، بیکاری و اعتیاد در خانواده است و گاه اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی در سنین بالاتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: از اهداف طرح نماد تامین و ارتقاء مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان با رویکرد علمی، یکپارچه و حمایتی است و این مهم با همکاری و هماهنگی بین اعضاء ائتلاف نماد حاصل خواهد شد.

همچنین مهسا سلیمانی، معاون پیشگیری اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، ضمن تبیین طرح برای اعضاء حاضر افزود: در طرح نماد مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی، به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر، اجرا می‌شود.

در ادامه، اکرم شهریاری، کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، چالش‌های اجرای طرح در سطح شهرستان ملارد را بیان کرده و با همفکری اعضا، راهکارهای پیشبرد اهداف طرح نماد در سال تحصیلی جدید بررسی شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار