لزوم استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی

شیراز (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مد ارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه در همه دنیا نیروی انسانی عامل و هدف توسعه است، گفت استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده در سفر یک روزه به استان فارس در بازدید از مرکز آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی مرحوم جباری استان، به اعتماد مردم به آموزش و پرورش در رابطه با مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: لازم است معلمان مدارس غیردولتی از فیلترهای صلاحیت عبور کنند و از استانداردسازی نیروی انسانی و توانمندسازی آموزشی برخوردار باشند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان فارس کار استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی به شکل مناسبی در حال انجام است و اعتقاد ما بر این است که وقتی معلم ما در کلاس درس حضور پیدا می کند باید از 4 شایستگی و مهارت برخوردار باشد.

محمودزاده اولین مهارت و شایستگی را مهارت عمومی دانست و افزود: در کنار دانش عمومی دانش تخصصی در رشته‌ای که تدریس دارد، دانش تربیتی و عمل تربیتی است که در انتخاب معلمان مدارس غیردولتی دانش و عمل تربیتی را به این معلمان انتقال دهیم.

وی گفت: یکی از محوری‌ترین کارهای ما بحث آموزش ضمن خدمت نیروهای غیردولتی است که اگر این اتفاق نیافتد تربیت عملی که مد نظر داریم صورت نمی‌پذیرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر قرار است دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت شود باید معلم از مهارت کافی مورد نیاز این دانش تخصصی و دانش تربیتی را در این زمینه داشته باشد.

محمودزاده به تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: استان فارس با دارا بودن مرکز تخصصی آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی از این تفاهم نامه مستثنی می شود تا همین مرکز به صورت تخصصی این کار را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این بازدید گفت: مرکز آموزش نیروی انسانی معلمان مدارس غیردولتی فارس اولین مرکز در کشور است و فقط در شهر تهران یک مرکز مشابه وجود دارد.

محمدخلیل عسکری گفت: در این مرکز آموزش‌های مورد نیاز معلمان شاغل در مدارس غیردولتی ارائه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تاکنون بیش از ۱۵هزار نفر از نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی استان از خدمات و آموزش‌های این مرکز استفاده کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از دغدغه‌های رهبری مساله امانتداری است که فرمودند دانش‌آموزان امانت هستند و باید بعد از فراغت از تحصیل ارزش افزوده داشته باشند.

عسکری گفت: استان فارس به لحاظ ظرفیت بالایی که در مدارس غیردولتی دارد مساله آموزش و پژوهش در این مدارس باید استمرار داشته باشد چرا که این مدارس در استان بسیار به کمک آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آمده‌اند.

عسکری گفت: لازم است مجوزهای لازم برای صدور گواهی‌های رسمی به مرکز آموزش نیروی انسانی معلمان مدارس غیردولتی فارس داده شود تا انگیزه این معلمان افزایش یابد.

بررسی وضعیت مدارس غیردولتی شهر شیراز و بازدید از فعالیت های این مدارس، حضور در جمع منتخبی از موسسان ومدیران مدارس غیردولتی و جلسه شورای آموزش وپرورش استان و بازدید از پژوهشکده معلم از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به شیراز است. در این سفر علی صنیعی؛ رییس شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی کشور نیز معاون وزیر را همراهی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار