باقرزاده در آیین گشایش فعالیت‌های تابستانی مطرح کرد

‌اردوهای هدفمند در رسیدن به اهداف تربیتی بسیار موثر است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت اردوهای یک‌روزه موجب می‌شود دانش‌آموزان حداقل یک روز از فضای مجازی فاصله بگیرند و دوباره تجربه زیستن با دوستان و مربیان خود و انجام یک برنامه هدفمند تربیتی را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
‌اردوهای هدفمند در رسیدن به اهداف تربیتی بسیار موثر است

آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی کشور امروز هفتم تیرماه 1401 با حضور «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش و «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در محل کانون فرهنگی تربیتی سهروردی برگزار می‌شود.

در این مراسم دانش آموزان منتخب پایگاه‌های تابستانی شرکت خواهند داشت و نمایشگاه فعالیت‌های پایگاه‌های منتخب تابستانی برپا می‌شود.

این نمایشگاه دارای 22 غرفه ویژه پایگاه‌های منتخب کانون‌های فرهنگی تربیتی، هنرستان‌ها، دارالقرآن‌ها، مدارس، تشکل‌های دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این غرفه‌ها هر یک برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را ارائه می‌کنند.

همچنین طرح اردوهای یک روزه دانش‌آموزی سراسر کشور در محل اردوگاه امام خمینی(ره) زنجان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت در این باره گفت: در مدت تصدی این سمت تلاش داشتیم با ساماندهی اردوگاه‌های کشور، برای دانش‌آموزان اردوهای یک‌روزه برگزار کنیم و در بازه‌های زمانی مشخص حداقل یک اردو داشته باشیم.

باقرزاده افزود: شعار و هدف ما این است که امسال هر دانش‌آموز حداقل یک اردوی هدفمند تربیتی برود و با وجود بودجه اندک‌مان این مهم را در دستور کار داریم چرا که این اردوها می‌تواند در رسیدن ما به اهداف تربیتی بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به غیرحضوری بودن دو ساله مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به خلأ ایجاد شده در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در دوران آموزش مجازی، اردوهای یک روزه موجب می‌شود دانش آموزان حداقل یک روز از فضای مجازی فاصله بگیرند و دوباره تجربه زیستن با دوستان و مربیان خود و انجام یک برنامه هدفمند تربیتی را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار