قالیباف در همایش سراسری قوه قضاییه مطرح کرد؛

ضرورت تجدیدنظر در بودجه قوه قضاییه

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث پایه بودجه قوه قضاییه باید تجدیدنظری کنیم تا براساس رشد سالیانه مسیر خود را طی کند، گفت در حوزه اصلاح قوانین، بحث اطاله دادرسی از موضوعاتی است که باید به صورت لایحه به مجلس ارسال شود تا براساس آن کار را پیش برده شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تجدیدنظر در بودجه قوه قضاییه

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور سران قوا و مسئولان قضایی کشور، برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولان قضایی کشور و گرامیداشت یاد شهید بهشتی (ره) و شهدای ۷ تیر، اظهار کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و دقت نظر ایشان در انتصابات اخیر قوه قضاییه که از درون قوه انجام شد، روند تحول در قوه قضاییه مشهود و انسان هر روز نسبت به حرکت قوه قضاییه امیدوارتر می‌شود.

وی ضمن تمجید از شخصیت حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، گفت: رئیس قوه قضاییه از قضات برجسته و نمونه کشوری است و در سلسله مراتب قوه قضاییه تمام مسیرها را سپری و با تار و پود قوه قضاییه آشنایی دارد و با روحیه حق طلبانه فعالیت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم نقشه و سند راه است، تصریح کرد: یکی از وِیژگی‌های شهید بهشتی این بود که به هر آنچه که معتقد بود، بیان می‌کرد و خود را نیز ملزم به عمل آن کار می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی در حوزه دانش گسترده بود و تجربیات انباشته‌ای داشت، گفت: وی در مسیر انقلابیگری مبتنی بر عقلانیت محور و عدالت محور حرکت می‌کرد.

قالیباف با بیان اینکه شهید بهشتی هم مشی مردمی و هم حداکثر جذب و حداقل دفع را داشت، اظهار کرد: زمانی که کلام شهید بهشتی را گوش می‌کنیم به استدلال آوری و قدرت اقناع سازی این مرد پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه باید نظام اسلامی را مقتدر و کارآمد کنیم، گفت: کشور نیازمند یک نظام حکمرانی محکم و متعالی و نیازمند یک مشروعیت استمراری است و آن منوط به کارنامه و عملمان در انجام کارهایمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، باید از برداشتمان از الگوی حکومت علوی به سمت زمینه سازی حکومت مهدوی حرکت کنیم.

وی افزود: امروز هر سه قوه مصمم هستند تا با هماهنگی، همدلی و هم افزایی از فرصت به دست آمده اقدام به اجرای وظایف خود کنند؛ به ویژه انجام این اقدامات در حالی است که برای برنامه ریزی برنامه هفتم نیز در تلاش هستیم.

قالیباف بیان کرد: بر این باوریم که با نگاه خنثی سازی تحریم و رفع تحریم در حال انجام وظایفمان هستیم و اساس فعالیت‌هایمان، خنثی سازی تحریم‌ها است.

وی افزود: با رویکرد ظرفیت و امکان مادی که در کشور وجود دارد، مصمم هستیم تا بتوانیم کارها را پیش ببریم و مردم ثمره این اقدامات را در زندگی و سفره هایشان لمس کنند. امروز هر سه قوه مصمم هستیم با همدلی و هم افزایی از این فرصت در زمانی که در حال برنامه ریزی برای برنامه هفتم هستیم استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث پایه بودجه قوه قضاییه باید تجدیدنظری کنیم تا براساس رشد سالیانه مسیر خود را طی کند، گفت: در حوزه اصلاح قوانین، بحث اطاله دادرسی از موضوعاتی است که باید به صورت لایحه به مجلس بیاید تا براساس آن کار را پیش ببریم.

وی افزود: شاید قوه قضاییه در حوزه تجهیزات، امکانات و … مشکلاتی داشته باشد اما سرمایه اصلی قوه قضاییه قضات هستند، آن‌ها باید احساس منزلت، قدرت، آرامش، آسایش برای برقراری عدالت و قضاوت صحیح، حق مدارانه و با آزادگی، شجاعت و افتخار آفرینی آن هم براساس عدالت پیش ببرند.

قالیباف اظهار کرد: از نظر بنده مهمترین شاخص برای قوه همان تاکید که امام خمینی (ره) فرمودند است؛ امام (ره) در این رابطه بیان کردند که قوه قضاییه باید پناهگاه و ملجا مظلومان باشد، یعنی هر کسی در هر کجا احساس ناامنی و ظلمی به خود کرد باید بر این عقیده باشد که قوه قضاییه پشتیبان و پناهگاهش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار