سوالات کمیسیون‌ اصل نود از اسلامی چه بود؟

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت در جلسه امروز کمیسیون سوالاتی در خصوص متن بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در اسفندماه سال گذشته صورت گرفته بود از اسلامی پرسیده و مقرر شد پاسخ مکتوب و مستند در مهلت قانونی به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سوالات کمیسیون‌ اصل نود از اسلامی چه بود؟

علی خضریان در خصوص جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی به منظور بررسی اقدامات انجام شده در خصوص اجرای قانون اقدام راهبردی و بررسی قطعنامه غیرفنی، سیاسی و ظالمانه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از اقدامات این سازمان در خصوص اجرای مواد و تکالیف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ارائه کرد. همچنین حساسیت کمیسیون برای رعایت قانون و استفاده از ابزارهای موجود برای احقاق حقوق هسته‌ای مردم به آقای دکتر اسلامی منتقل شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به قطعنامه غیرسازنده و غیرفنی شورای حکام گفت: جای تاسف دارد که سازمان‌های جهانی، فنی و بین‌المللی ابزار دست آمریکا و صهیونیست‌ها شده‌اند و این سازمان‌ها در حالی در خصوص اقدامات صلح آمیز هسته‌ای ایران براساس ادعاهای بی‌پایه صهیونیست‌ها اعلام نظر می‌کنند که نسبت به فعالیت های غیرصلح آمیز رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و در حالی در مورد ایران قطعنامه صادر می کنند که چند روز قبل از آن در سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی روابط و منویات خود را علنی نمایان می کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: همچنین سوالاتی در خصوص متن بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در اسفندماه سال گذشته صورت گرفته بود و قطعنامه غیر فنی شورای حکام از آقای اسلامی پرسیده شد و مقرر شد پاسخ مکتوب و مستند در مهلت قانونی به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

وی با تاکید بر اهمیت سند جامع هسته‌ای برای مجلس و قانون اقدام راهبردی اظهار داشت: مجلس بر اجرای قانون و تکمیل سند جامع صنعت هسته‌ای تاکید دارد و این موضوع را دنبال خواهد کرد و مقرر شد سازمان انرژی اتمی گزارشات خود را در این خصوص ارائه کند. همچنین قرار شد سازمان انرژی اتمی گزارشی در خصوص ساده اندیشی های صورت گرفته در گذشته که موجب همکاری های غیر اصولی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است به کمیسیون اصل نود ارایه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار