مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

هدف اصلی آموزش و پرورش ارائه خدمات و برطرف کردن مشکلات فرهنگیان است

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد پای کار آمده‌اند تا کاری برای فرهنگیان انجام دهند و هدف اصلی ارائه خدمات و برطرف کردن مشکلات آنهاست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی آموزش و پرورش ارائه خدمات و برطرف کردن مشکلات فرهنگیان است

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست مدیران مدارس همه مقاطع تحصیلی که با محوریت تشریح برنامه‌های ستاد نظارت بر ثبت‌نام و ستاد نظارت بر حقوق اولیا و دانش آموزان و پروژه مهر در سالن فردوس ناحیه 4 کرج برگزار شد ، در ابتدا با تشکر از حضور و زحمات مدیران، گفت: تشکر می کنم از مراد مالمیر، مدیر اسبق آموزش و پرورش ناحیه ۴ و خدمت مدیر فعلی و مدیران حاضر در جلسه خداقوت می گویم.

حجرگشت تصریح کرد: ما پای کار آمده‌ایم تا کاری برای فرهنگیان انجام دهیم و هدف اصلی ما ارائه خدمات و برطرف کردن مشکلات آنهاست. بنده قبول دارم کار سخت است و این دشواری روز به روز بیشتر می شود اما نباید کوتاه بیاییم و با توکل، تلاش و هنر، باوجود تمامی مشکلات به هدف برسیم.

وی با اشاره به شرایط جامعه فعلی، بیان کرد: باتوجه به سختی های جامعه از همه لحاظ ما نمی‌توانیم سخت گیری های بسیاری داشته باشیم، زیرا تاب آوری جامعه پایین است. ما دارای وظایف و مسئولیت های بسیار مهمی هستیم و باید به حرف هایی که می زنیم عمل کنیم، اصل کار ما و کادر آموزش و پرورش در تمامی مدارس پس از خرداد آغاز شده و تا اوایل آبان ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز افزود: تابستان فرصتی برای آماده‌سازی شروع سال تحصیلی جدید است و کارهای ما در این مدت شامل برنامه‌ریزی های مدارس، ثبت نام مدارس، ثبت نام کتاب درسی، توزیع کتاب، ساماندهی و آماده‌سازی دانش آموزان می‌شود. البته طرح های جدیدی هم قابل ارائه هستند که می توانم به آزادسازی فضاهای درون مدرسه ای اشاره کنم.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه در آموزش و پرورش کمبود خدمات داشته و در تنگنا هستیم، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر کمبود تیم خدماتی داریم که ۲۵۶ مدرسه بدون سرایدار هستند و از این تعداد ۳۰ مدرسه به ناحیه ۴ مربوط است. نبود سرایدار موجب سرقت خواهد شد اما ناگفته نماند که ۵۰ درصد سرقت های ۱۸ ماه گذشته شامل مدارس دارای سرایدار می شود. البته قرار است تعدادی از این مدارس به سیستم مها(سیستم امنیتی نیروی انتظامی) بپیوندند تا هنگام بروز سرقت بتوانند از نیروی انتظامی غرامت دریافت کنند.

بنابر وعده یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، نیروهای خدماتی هم جذب خواهند شد و در حال برطرف سازی این مشکل نیز هستیم.

حجر گشت در ادامه اظهار کرد: همه ما باید کم‌کاری ها و تقصیرات خود را بپذیریم زیرا هر فرد به اندازه خود در جامعه موثر و حائز اهمیت است در حال حاضر آموزش و پرورش هزینه های فراوانی برای مدارس در نظر می گیرد اما نتیجه برای ما مهم است یعنی ببینیم آخر کار چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اشاره به وظایف مدیران مدارس، گفت: یک مدیر باید پاسخگوی ارباب رجوع باشد و به وظایف خود آگاه بوده و به آنها عمل کند اما پیشنهاد می کنم تعدادی از کارهای خود را به انجمن اولیا و مربیان مدارس بسپارید. همچنین وزارت آموزش و پرورش پیگیر سامانه سیدا هست و با جلسات صورت گرفته مشکل نیز برطرف خواهد شد.

حجر گشت در پایان ضمن بیان وظیفه اصلی آموزش و پرورش و کادر آموزشی، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان برای ما مهم است، یعنی بنای اصلی را روی تعلیم و تربیت می گذاریم. سالهاست که این وظیفه به عهده ما است، دانش آموزان روزانه پنج ساعت در اختیار ما خواهند بود، اما مهم اثرگذاری تعلیم و تربیت روی آنهاست.

اگر در مدارس مشکل خدماتی داشته باشیم به عنوان مثال اگر سقف چکه کند یا مشکلاتی نظیر این، دانش آموز نمی‌تواند درس بخواند تلاش ما هم برطرف کردن این مشکلات است، اما همت ما باید تعلیم و تربیت باشد زیرا خروجی و نتیجه برای ما حائز اهمیت است.

دانش آموز خبرنگار: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار