ماسک کاهو برای سلامت پوست

تهران (پانا) - کاهو از موادی است که با چین و چروک پوست مبارزه می‌کند استفاده از ماسک کاهو در جوان‌سازی پوست بسیار موثر بوده و به پوست زیبایی دو چندان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ماسک کاهو  برای سلامت پوست

به گزارش نمناک، امروزه همه افراد بخصوص خانم‌ها دنبال روش هایی برای بهبود و زیبایی پوست هستند و تمایل دارند از ماسک های طبیعی برای از بین بردن و درمان چین و چروک استفاده کنند متخصصان می گویند کاهو سرشار از ویتامین های A B و C و املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. از عصاره کاهو برای محافظت و مرطوب کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می شود.

ضد چین و چروک های طبیعی، مزیت دوگانه دارند مناسب بوده و با محیط زیست سازگاری دارند. بنابراین، ماسک گلی که یک بار در طول هفته اعمال می شود، با چین و چروک عمیق مبارزه کرده و باعث کاهش رشد دیگر چین و چروک ها می شود.

تنها 2 ساعت برای آماده سازی این ماسک ضد چین و چروک لازم است. برای چروک زیرچشم از تمیز کردن صورت با شیرخام و پنبه شست وشو با آب سرد استفاده کنید. بعدا ماساژ ملایم را با 8 تا 10 قطره روغن نارگیل به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید این کار باید قبل از رفتن به خواب انجام شود.

ماسک صورت ضد چین و چروک کاهو، عسل:

4 یا 5 برگ کاهو را به مدت 10 دقیقه در میکسر بریزید. یک فنجان شیشه ای یا سرامیک بردارید (فنجان پلاستیکی نه). دهان فنجان شیشه ای را با یک تکه پارچه ابریشمی بپوشانید و عصاره را در لیوان بریزید.

پوشش پارچه ای ابریشمی را از شیشه بردارید یک قاشق چای خوری پر از عسل طبیعی و عصاره کاهو را مخلوط کنید بگذارید در دمای اتاق به مدت پنج دقیقه خنک شود آن را با خاک رس مخلوط کنید و روی صورت بمالید می توانید یک نعناع برای تازگی اضافه کنید.

این ماسک ضد چین و چروک عسل و کاهو یک عامل ضد اکسیدان است که می توانید چین و چروک روی صورت خود را در طول یک هفته از بین ببرید.

ماسک صورت کاهو و هویج:

این ماسک صورت نرم کننده و در عین حال نیروبخش شامل ترکیبات طبیعی ضد جوش صورت، با اضافه کردن دو محصول عالی تابستان، کاهو و هویج می باشد. سبزیجات برگ سبز به خاطر توانایی خود مشهور هستند هویج حاوی سطوح بالایی ازکاراتوئن هستند که در بازسازی سلول های پوست کمک می کنند در حالی که سپر محافظ در برابر نور فرابنفش تشکیل می دهند.

طرز تهیه ماسک: آماده سازی ماسک بر پایه مخلوط کردن 1 فنجان پودر گل به همراه 1 / 4 فنجان آرد ذرت، 1 قاشق سوپ خوری جو دوسر، 1 قاشق سوپ خوری پودر شیر خشک و 2 قطره روغن اسانس را آماده کنید. سپس 1 قاشق سوپ خوری ماسک را در یک کاسه بریزید، 1 قاشق سوپ خوری هویج و کاهو له شده را اضافه کنید.

ماسک کاهو و روغن زیتون برای پوست های خشک:

یکی از ماسک های مشهور کاهو همین ماسک است که با ترکیبات فوق العاده برای پوست تهیه می شود به این روش که: ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید و کامل بکوبید. اجازه ندهید آب حاصل از کوبیدن کاهو هدر نرود و ان را بین کاهو های کوبیده شده حفظ کنید. حالا روغن زیتون را به کاهو اضافه و کامل ترکیب کنید تا یکدست شود. در مرحله ی آخر آبلیمو را به ترکیبات اضافه و به قدری مخلوط کنید تا با مواد ماسک یکی شود.

بعد از اماده شدن ماسک یک لایه کامل از مواد را به آهستگی با انگشت روی صورت بمالید و مراقب باشید که مواد دور چشم مالیده نشوند و از روی پیشانی به داخل چشم ها سرازیر نشود. بعد از 15دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار