یک کارشناس تعلیم و تربیت در گفتگو با پانا:

انحصار زبان انگلیسی در مدارس شکسته شد

تهران (پانا) -یک معلم بازنشسته ورود زبان آلمانی و فرانسه از مهرماه امسال به کتب درسی مدارس غیر دولتی را شکسته شدن انحصار زبان‌ انگلیسی توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
انحصار زبان انگلیسی در مدارس شکسته شد

حمیدرضا نیک‌نژاد معلم باسابقه و کارشناس حوزه تعلیم و تربیت در گفت‌وگو پانا، ضمن ابراز خرسندی از ورود 2 زبان آلمانی و فرانسه به دروس مدارس غیردولتی از مهرماه امسال اظهار داشت: «با ورود زبان آلمانی و فرانسه از مهر امسال به کتب درسی مدارس غیردولتی در عمل انحصار زبان‌ انگلیسی در نظام آموزشی رسمی کشور شکسته می‌شود.»

وی افزود: «زبان‌های آلمانی و فرانسه هر دو زبان‌های علمی و مهم دنیا هستند که به خوبی می‌توانند جای خود را در نظام آموزشی ما باز کنند. »

نیک نژاد ادامه داد: «افزوده شدن زبان‌های فرانسه و آلمانی به کتب تحصیلی مدارس غیردولتی، می‌تواند در آینده نزدیک شامل مدارس دولتی هم بشود.»

وی تصریح کرد: «چنانچه ما بخواهیم به‌روز باشیم و در مقابل فرهنگ بیگانه مسلح شویم باید در برابر آماج حملات فرهنگی بیگانه، با زبان‌ها معتبر و مهم جهان تولید محتوا کرده و در برابر این تهاجمات واکسینه شویم. شکست انحصار زبان انگلیسی در مدارس و تسلط دانش‌آموزان به زبان‌های فرانسه و آلمانی، گام بزرگ و یکی از راهکارهای موفقیت در این مسیر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار