ایران پیشتاز امدادرسانی به مردم زلزله‌زده افغانستان

تهران (پانا) - جمهوری اسلامی ایران پیشتاز ارسال کمک‌های بشردوستانه برای زلزله‌زدگان افغانستان بوده است و سومین محموله‌ کمک‌های ایران توسط یک فروند هواپیمای ترابری نظامی، روز گذشته در فرودگاه منطقه خوست افغانستان فرود آمد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران پیشتاز امدادرسانی به مردم زلزله‌زده افغانستان

‌خبرگزاری صدای افغان (آوا) با اعلام این مطلب افزود: این بسته‌ شامل دارو، مواد خوراکی، پوشاک، چادر و سایر لوازم اولیه مورد نیاز زلزله‌زدگان می‌باشد که توسط یک فروند هواپیمای نظامی روز گذشته در فرودگاه خوست فرود آمده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی عمومی امارت اسلامی نیز، دریافت سومین محموله کمک‌های انسان دوستانه ایران به زلزله زدگان جنوب شرق این کشور را تأیید کرد.

پیش از این، ایران دو محموله کمک‌های اولیه را به مناطق زلزله زده افغانستان ارسال کرده بود.

مسئول هلال‌احمر خوست نیز اعلام کرد که هرچند آوازه‌هایی از کمک‌های دیگر کشورها به گوش رسیده، امّا تاکنون فقط کمک‌های ایران عملا به آسیب‌دیدگان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، حاجی رفیق‌شاه مدیر مصوونیت و محافظت هلال احمر ولایت خوست در گفتگو با خبرنگاران، گفته این زلزله در این منطقه طی ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و چنین زلزله‌ای ما ندیده بودیم.

گفتنی است حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد چهارشنبه ( ۱ تیر) زلزله ۶.۱ ریشتری شماری از شهرهای افغانستان به ویژه شهرهای شرقی را تکان داد. بر اساس اعلام مقامات امارت اسلامی در این زلزله مرگبار تاکنون حدود یک هزار و صد نفر جان باخته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار