همایش خادمیاران رضوی ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد

قم (پانا) - همایش خادمیاران رضوی، مدیران آموزشگاه‌های ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش خادمیاران رضوی ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد

همایش خادمیاران رضوی متشکل از مدیران منتخب آموزشگاه های ناحیه یک آموزش و پرورش قم همزمان با پایان امتحانات خرداد و آغاز تابستان در سالن همایش کانون مریم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام سیدرضا تکیه ای مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی در قم، در سخنانی با اشاره به کرامات و اهمیت مقام و نام مبارک امام رضا(ع) اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا معرفت و شناخت مان نسبت به امام رضا(ع) و در همین زمینه خدمت رسانی در جامعه را توسعه بخشیم.

وی با بیان اینکه در دنیا هیچکس بجز از طریق امام رضا(ع) به مقام رضای حق تعالی نمی رسد، عنوان کرد: امروز آستان قدس رضوی از طریق شبکه خادمیاری، این زمینه را فراهم کرده که هر شخصی در هر جایی از این کشور و میهن اسلامی بتواند با خدمت به محبین امام رضا(ع) بخصوص در زمینه آموزش و پرورش، خادم آن حضرت باشد و دلش را به وجود نازنین شمس الشموس گره بزند.

در ادامه، حسین کاجی، مدیر موسسه حماسه 17 و راوی دفاع مقدس، خاطراتی را از انس و دلدادگی شهدا و رزمندگان اسلام به ساحت مقدس امام رضا(ع) بیان کرد.

عبدالله صادقخانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم نیز با اشاره به اینکه امروز با چالش فرهنگ سه خطی در زمینه آموزش روبرو هستیم، گفت: وضعیت به گونه ای شده که دانش آموزان غالبا به دنبال اهداف طولانی نمی روند، مطالب را فشرده و ساندویچی می آموزند و یادگیری سطحی دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد از فرصت ایام تابستان استفاده کنیم تا به نیت امام رضا(ع) به موضوع آموزش دانش آموزان ورود پیدا کنیم و در دو روزی که مدارس دایر هستند، نسبت به رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان اقدام کنیم.

صادقخانی با اشاره به ظرفیت های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی ناحیه تصریح کرد: پژوهش سراها، گروه های آموزشی، دارالقرآن ها، کانون ها فرهنگی هنری و سالن های ورزشی دائر در مدارس، امکانات و ظرفیت هایی هستند که می توان از آنها برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان با بهره مندی از وجود خادمیان رضوی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده در 10 واحد آموزشی امکانات ورزش باستانی مهیا شود و 10 مدرسه نیز به امر ورزش صبحگاهی بپردازند.

همایش فوق با اجرای گروه سرود شین همراه بود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار