معصومه توکلی: تربیت دغدغه جدی ماست

محمود آباد (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی استان مازندران تاکید کرد تربیت، دغدغه جدی آموزش و پرورش است. رفتار، کردار و منش مربیان باید برای دانش‌آموزان الگو باشد، بنا براین باید تحول و رشد از خود افراد شروع شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معصومه توکلی: تربیت دغدغه جدی ماست

معصومه توکلی، رئیس اداره امور تربیتی استان مازندران، مربیان را پرچم داران فعالیت های پرورشی دانست و افزود: کوچک شدن جمع مربیان پرورشی از دغدغه های بزرگ است که در بخش آموزش نیز بر اثر بازنشستگی برخی همکاران وجود دارد.

وی با توجه به خلع های موجود در این حوزه احتمال بکارگیری نیروهای آموزش در بخش پرورش را منجر به خالی شدن کلاس‌های درس دانست و افزود: در اینجا باید به سمت راهکاری که سند تحول بنیادین در اختیار ما قرار داده است رجوع کنیم. معلم، مدیر و همکار، مربی و دانش آموز، متربی است.

وی خاطرنشان کرد: یک مربی خوب بر اساس فرم و مدرک شناخته نمی‌شود، بلکه باید آن را در جمع دانش آموزان در حیاط مدرسه یافت.

توکلی بیان کرد: مدیران مدارس با کارکرد خود، باعث گردآوری نتیجه توانمندسازی والدین، مربیان و دانش آموزان خواهند شد.

وی گفت: کانون تربیت محله، مدرسه است، یعنی مدرسه صرفا یک چهاردیواری نیست، بلکه جایی است برای همگان و به دانش آموزان محدود نمی‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در این مراسم گفت: تربیت دانش آموزان تربیت آیندگان است، در سطح استان معضلات اجتماعی وجود دارد که نیازمند افراد صاحب نظر و خبره جهت حل مسائل است.

وی خاطرنشان کرد: استمرار و تکرار فناوری های نوین در حوزه های آموزشی امری بسیار حائز اهمیت بوده و خواهد بود.

اسدی یادآور بهداشت روان دانش آموزان شد و بیان کرد: پیگیری در امر پرورشی و توجه به روح و روان دانش آموزان محوریت فعالیت ها خواهد شد.

معاونت پرورشی و امور تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد گفت: دانش آموزی که امروز در مدرسه شما مقام می آورد سال‌های بعد در همین مدرسه یا یکی از مدارس شهر تحصیل خواهند کرد و مقام آور خواهند بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی خاطرنشان کرد: مدرسه ها می‌توانند یک روز را به دانش آموزان اختصاص دهند و رشته های ادبی، ورزشی، هنری یا رشته ای که مخصوص آن منطقه است را با آنها کار کنند و پایگاه تشکیل دهند.

دانش آموز خبرنگار: غزل عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار