رئیس سازمان سنجش خبر داد؛

نصب اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکن پاسخنامه‌های کنکور در استان البرز

تهران (پانا) - رئیس سازمان سنجش از نصب اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکن پاسخنامه کنکور سراسری در استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نصب اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکن پاسخنامه‌های کنکور در استان البرز

عبدالرسول پورعباس در نشست خبری برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: فرایند آزمون با هماهنگی کامل به قدم‌های آخر رسیده است و آزمون سراسری روز چهارشنبه با رشته هنر آغاز می‌شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: روز گذشته موفق شدیم اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکنر را که پاسخنامه‌های داوطلبان را اسکن می‌کند در البرز نصب کنیم.

وی افزود: این دستگاه با سرعت بالا و دقت بالا پاسخنامه داوطلبان را اسکن می‌کند تا بتوانیم نتایج را زود اعلام کنیم. همچنین برای امنیت آزمون و حفاظت آزمون اقداماتی انجام شده است تا آزمون با امنیت کامل برگزار شود.

پیرترین و جوان‌ترین داوطلبان کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون امسال، دو داوطلب ۸۱ ساله در آزمون شرکت خواهند کرد. یک نفر ۷۸ ساله، دو داوطلب ۷۵ ساله، سه داوطلب ۷۴ و یک داوطلب ۷۳ ساله در آزمون شرکت می‌کنند. این افراد از شهرهای تهران، شیراز، کرج، اصفهان، آمل و اردبیل هستند.

به گفته وی، در آزمون سال جاری ۴ داوطلب ۱۳ ساله نیز در آزمون سراسری حضور خواهند داشت.

داوطلبان قبل از آزمون از شبکه‌های اجتماعی مربوط به کنکور خارج شوند

پورعباس در ادامه درخصوص تامین امنیت برگزاری آزمون کنکور ۱۴۰۱ و حضور داوطلبان در شبکه‌های اجتماعی مربوط به کنکور گفت: ۹۵ درصد شبکه‌های اجتماعی کاذب هستند و با انگیزه اخاذی و گرفتن پول تشکیل شده‌اند و هیچ گونه فعالیتی برای حل سوال ندارند و فقط پول می‌گیرند و غیبشان می‌زند. در عین حال از کاربران خود مدرک شناسایی با عکس می‌گیرند و از آن به عنوان برگ برنده برای اخاذی استفاده می‌کنند و داوطلب را تهدید می‌کنند که اگر همکاری نکنید شما را به دستگاه‌های امنیتی لو می‌دهیم. داوطلبان نترسند و قبل از آزمون از این شبکه‌‌ها خارج شوند.

حضور داوطلبان در شبکه‌های اجتماعی متقلب کنکور جرم است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: چه داوطلب در این شبکه‌ها عضو باشند و چه خانواده ممکن است بعدا مشکل ایجاد شود و حضورشان در این شبکه‌ها جرم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای تلاش می‌کنند به سوالات کنکور دسترسی پیدا کنند. در صورتی که یکی از سخت‌ترین قرنطینه‌ها در سازمان سنجش است. دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها به هم پیوست و پلمب می‌شود و شخصی سازی است. در این مسیر هیچ دفترچه‌ای به چشم کسی نمی‌آید و تلاش‌های متقلبان وقتی آغاز می‌شود که این دفترچه‌ها را می‌توانند ببینند. مهم‌ترین اقدامی که شناسایی شده این است که بتوانند از دفترچه عکس بگیرند که از طریق عینک دوربین دار، گردنبند دوربین دار، کراوات و دکمه دوربین دار صورت می‌گیرد و عده‌ای عجین می‌شوند که فقط عکس بگیرند.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: این روش‌ها با یک برنامه شناسایی شده است که برخورد ویژه‌ای با متقلبان صورت می‌گیرد و این افراد بدانند هرگونه اقدام تحت نظارت شدید است و افرادی که این اقدام را انجام می‌دهند تا ۱۰ سال محرومیت از آزمون دارند و آنهایی که به دیگران کمک می‌کنند محکومیت حبس متوجه آنها است و به شدت با آنها برخورد می‌شود که البته تعدادشان زیاد نیست.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود نیمساعت تا ۳ ربع ساعت می‌توانند از آزمون عکس بگیرند و به بیرون بفرستند. حدود نیمساعت هم زمان لازم است تا سوالات را حل کنند و کلید بسازند و نیمساعت هم وقت دارند که جواب‌ها را به داوطلب برسانند. یکی از دلایلی که تعداد دفترچه‌ها ۳ عدد شده است، همین مساله است تا این فرایند انجام نشود.

پورعباس تصریح کرد: اینها را شناسایی کردیم و تحت نظارت دقیق و شدید قرار دارند و به طور نامحسوس کنترل می‌شوند که نتوانند حداقل خطایی را ایجاد کنند. امسال نسبت به سال گذشته بازرسی بدنی را کامل اجرا می‌کنیم.

داوطلبان سر جلسه موبایل نبرند

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که داوطلبان موبایل را با خودشان به جلسه نیاورند. دستگاه موبایل‌یاب در جلسات وجود دارد و هر گونه ابزار الکترونیکی را پیدا می‌کند که اگر موبایل یافت شود، ۵ سال محرومیت از آزمون برای کسی که موبایل همراه دارد، اعمال می‌شود.

فعالیت شبکه‌های اجتماعی متقلب امسال در نطفه خفه می‌شود

وی خاطرنشان کرد: دستگاهی با کمک شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده است که این دستگاه در اختیار عوامل اجرایی قرار داده می‌شود و به این ترتیب انتظار داریم بالای درصد زیادی امنیت آزمون را فراهم خواهیم کرد و به داوطلبان می‌گوییم تمام تلاش‌ها انجام شده که اگر شبکه پیچیده‌ای فعالیت کرده باشد خنثی شود و این فعالیت‌ها امسال در نطفه خفه خواهد شد.

پورعباس تاکید کرد:‌ سئوالات کنکور ۱۴۰۱، محتوایی است و هر سوال ۴ گزینه دارد که بر اساس محتوای کتاب طراحی شده است.

وی با اشاره به هوشمند شدن گرایش در رشته‌های پرستاری نیز گفت: در واقع وضعیت طوری شده است که داوطلبان بازار کار رشته‌های خود را انتخاب می‌کنند و این گونه نیست که مانند گذشته، توصیه‌های پدر و مادر در انتخاب رشته داوطلبان موثر باشد و وضعیت بازار کار جایگزین توصیه‌ها برای هدایت تحصیلی شده است. به عنوان مثال نرخ قبولی دانشگاه فرهنگیان به دلیل بازار کار تضمین شده در بالای جدول قرار گرفته است. اما در رشته‌های ریاضی به دلیل رکود حوزه فنی کشور، گرایش داوطلبان کمتر شده است و پیش بینی ما این است که از امسال به دلیل رونق اقتصادی در حوزه‌های فنی پروژه‌های کلان نفتی، ساخت و ساز و آب و کشاورزی رونق بهتری برای گرایش در این رشته‌ها داشته باشیم.

زمان اعلام نتایج کنکور 1401

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام‌ نتایج کنکور گفت: نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ اواسط مرداد اعلام خواهد شد و داوطلبان با فاصله ۴ تا ۵ روز یعنی از دهه سوم مرداد می‌توانند انتخاب رشته خود را شروع کنند و از نیمه دوم شهریور ماه نتایج همه آزمون‌ها اعلام می‌شود و نتایج کنکور نیز هفته آخر شهریور ماه منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درخصوص قرنطینه نیروها در حوزه آزمون نیز گفت: دو قرنطینه در این سازمان اعمال می‌شود که یک قرنطینه قبل از آزمون صورت می‌گیرد و افراد سه ماه قرنطینه می‌شوند که در حوزه بسته‌بندی سوال‌ها فعالیت دارند. این افراد از طریق کانال‌های زیر زمین به خوابگاه متناسبی که امسال برای آنها در نظر گرفته شده منتقل می‌شوند و تعداد آنها کمتر از ۱۰۰ نفر است و یک روز بعد از برگزاری آزمون آزاد می‌شوند. قرنطینه دوم نیز از همان صبح روز چهارشنبه اولین روز برگزاری کنکور آَغاز می‌شود که این افراد پاسخ آنها را می‌خوانند و با توجه به دستگاه اسکنر پاسخ‌ها خوانده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار