با ودیعه زیر 100 میلیون و اجاره زیر 2 میلیون کجا می‌توان خانه اجاره کرد؟ + جدول

تهران (پانا) - این روزها با بحرانی‌شدن قیمت اجاره‌ها، پانا بررسی کرده‌ است که در چه مناطقی و در چه متراژی با مبلغ کمتر از 100 میلیون ودیعه و ماهیانه کمتر از 2 میلیون تومان می‌توان خانه اجاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
با ودیعه زیر 100 میلیون و اجاره زیر 2 میلیون کجا می‌توان خانه اجاره کرد؟ + جدول

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به ریاست رئیس‌جمهوری، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از وضعیت بازار مسکن پرداخت و در آن نشست مصوبه دولت در زمینهٔ تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها در هر سال تا سقف 25 درصد در تهران و 20 درصد در شهرهای سراسر کشور مورد تایید شورای عالی هماهنگ اقتصادی سران قوا قرار گرفت و مقررات لازم برای ضمانت اجرایی این مصوبه به تصویب سران قوا و دیگر اعضا رسید.

مدتی قبل بانک مرکزی طی گزارشی درباره وضعیت اجاره مسکن در شهر تهران اعلام کرد که در اردیبهشت ۱۴۰۱ میانگین نرخ اجاره‌بهای هر متر خانه در شهر تهران به ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. این رقم در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان و در سال ۱۳۹۹ برابر با ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

مدتی قبل پانا در گزارشی به بررسی اجاره‌بهای آپارتمان‌هایی با متراژ زیر 100 متر در مناطق 22 گانه تهران پرداخت و در آن گزارش افزایش اجاره‌بها در ماه‌های اخیر در مناطق 22 گانه تهران بررسی شد.

در این گزارش بررسی کرده‌ایم که با 100 میلیون تومان ودیعه و پرداخت 2 میلیون اجاره در کدام مناطق تهران می‌توان خانه اجاره کرد. با این مبلغ در محدوده مرکز شهر و جنوب تهران در متراژ 30 تا 60 متر می‌توان خانه اجاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار