رئیس کل دادگستری کرمان:

وجود مزار و بیت‌الزهرای شهید سلیمانی، کرمان را به مرکز بین‌المللی مقاومت تبدیل کرده است

کرمان (پانا) - رئیس کل دادگستری کرمان ضمن حضور در بیت‌الزهرا گفت وجود مزار و بیت‌الزهرای شهید سلیمانی در کرمان، این استان را به مرکز بین‌المللی مقاومت تبدیل کرده است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
وجود مزار و بیت‌الزهرای شهید سلیمانی، کرمان را به مرکز بین‌المللی مقاومت تبدیل کرده است

به گزارش اداره کل دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، در جریان بازدید از بیت الزهرا (س) کرمان افزود: بیت الزهرای شهر کرمان یادگار شهید سلیمانی است، در حقیقت می تواند بهترین مرکز برای ترویج افکار، اندیشه ها و مکتب این شهید گرانقدر بوده و به محلی برای حفظ آثار شهید سلیمانی تبدیل شود.

وی به اجرای برنامه های تبیینی در بیت الزهرا به مناسبت هفته قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: کرمان به عنوان مرکز بین المللی مقاومت، میزبان خیل کثیری از راهیان نور بوده و خواهد بود و از این رو باید در راستای ترویج اندیشه ها و مکتب شهید سلیمانی در این استان اقدامات ویژه ای برنامه ریزی و اجرا شود.

عضو هیات امنای بیت کرمان نیز گفت: شهید سلیمانی علاقه زیادی به حضرت زهرا (س) داشت و در دوران دفاع مقدس به رزمندگان می‌گفت، هر زمان خواستید از اروند و یا آب‌راه‌ها و موانع عبور کنید و یا از پس مشکلات برآیید خدا را به پهلوی حضرت زهرا (س) قسم دهید.

مهدی صدفی افزود: در شب عملیات والفجر 8 رود اروند با توجه به تغییر آب و هوایی متلاطم شد و شهید سلیمانی در کنار همه تمهیدات و اقدامات برای مقدمات عملیات اما هنگام غروب آفتاب در کنار اروندرود زانو زد و به حضرت زهرا (س) متوسل شد و از خدا خواست تا به حق حضرت فاطمه (س) بچه‌ها از اروند عبور کنند و خط دشمن را بشکنند و دشمن را متلاشی کنند.

صدفی ادامه داد: شهید سلیمانی بعد از دوران دفاع مقدس مراسم روضه‌خوانی را در منزل شخصی خود آغاز کرد و جمعه‌عصرها برنامه ذکر و توسل به اهل بیت (س) برای خانواده‌اش داشت و چند سال بعد هر سال در ایام فاطمیه دوم روضه‌خوانی به صورت عمومی با جمعیتی محدود را برگزار می‌کرد که تا اواسط دهه 70 ادامه داشت.

همرزم شهید سلیمانی عنوان کرد: زمانی که وی خانه بزرگتری را خریداری کرد، روضه‌خوانی ایام فاطمیه در این خانه هم جنبه عمومی‌تر پیدا کرد و جمع زیادی در این مراسم شرکت می‌کردند.

صدفی عنوان کرد: زمانی که شهید سلیمانی به تهران رفت، خانه خود را وقف حضرت زهرا (س) کرد و بنای بیت‌الزهرا (س) را در کرمان گذاشت.

وی درباره نامگذاری بیت‌الزهرا یادآور شد: مردم کرمان می‌گفتند برای روضه برویم خانه حاج قاسم، اما وی می‌گفت، چرا خانه من، اینجا خانه حضرت زهرا (س) است و در نهایت این خانه را به نام بیت‌الزهرا نامگذاری کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس یادآور شد: شهید سلیمانی بنای بیت الزهرا را وقف کرده است و در وقف نامه تاکید کرده که این مکان محور فعالیت های ترویج معارف دینی و اهل بیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

صدفی گفت: بنای بیت الزهرا در حال حاضر دارای 650 مترمربع زیربنا و نیز 650 مترمربع زیرزمین، 500 مترمربع نیم طبقه اول و 50 مترمربع واحدهای اقامتی برای مداحان و مهمانان ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم کرمانی ها سفیران حاج قاسم هستند و از این رو برای قشرهای مختلف برنامه هایی در بیت الزهرا پیش بینی شده است، یادآور شد: برنامه های بیت الزهرا (س) در دو حوزه پیشکسوتان و برنامه های تبیینی بصیرت افزایی و معرفت افزایی تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار