مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی:

سازمان دانش‌آموزی یک مجموعه بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی بیان کرد سازمان دانش‌آموزی یک مجموعه بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه است

کد مطلب: ۱۲۸۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی یک مجموعه بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه است

آیین تجلیل از پیشکسوتان، مدیران اداره‌های دانش‌آموزی شهرستان‌ها، مدرسان، مربیان و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌شمالی در بجنورد برگزار شد.

ابوالقاسم اکبری در این آیین با بیان تقدیر و تشکر از تلاش‌های همه مدیران، مدرسان و مربیان سازمان دانش‌آموزی استان گفت: یکی از وظایف مربیان سازمان دانش‌آموزی در کنار برنامه‌های فرهنگی و پرورشی، فعالیت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های بزرگی که از آن در دنیا و ایران غافل هستیم، موضوع کشیدن قلیان است، افزود: پژوهش های علمی و پزشکی نشان می دهد، مصرف هر یک قلیان از ابتدا تا انتها، برابر با هفتاد نخ سیگار به انسان آسیب می زند.

اکبری در ادامه گفت: آسیب های اجتماعی فقط ویژه همسایه و دوستان ما نیست. اگر مراقبت نکنیم دامن خانواده‌های ما را هم خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید خودآگاهی و خودمراقبتی را در خودمان، همکاران و دانش آموزان بالا ببریم.

وی در رابطه با اهمیت فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی امروز به عنوان یک بستر خوب به جهت تعادلات اجتماعی و پیگیری امورات است و اگر مراقبت نکنیم به عنوان یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی مطرح خواهد شد.

اکبری در پایان خواستار همکاری مربیان سازمان دانش آموزی با ستاد اوقات فراغت شهرستان ها در جهت تقویت کلاس های قرآنی، معرفتی، فرهنگی، هنری، فنی و حرفه‌ای شد و گفت: از درگاه ایزد منان، دوام عزت، سلامت و تداوم حضور موثر شما در میادین تربیتی و دستیابی به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت را مسئلت دارم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: سازمان دانش آموزی در بین چهار تشکل دانش آموزی مثل ستاره می درخشد و از پویاترین و پرنشاط ترین تشکل ها است.

محمد عقیقی خواستار همکاری مربیان پیشتاز با ستاد اوقات فراغت در سطح شهرستان ها شد و افزود: تا کنون ۲۶۴ پایگاه اوقات فراغت جهت فعالیت در تابستان سال جاری اعلام آمادگی کرده اند و در هر نقطه از استان، آموزشگاهی در جهت تشکیل کلاس های قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارتی و ... اعلام آمادگی کند آن پایگاه را راهبری خواهیم کرد.

وی گفت: تشکیل پایگاه های اوقات فراغت مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است و این پایگاه‌ها با اولویت و رویکرد تقویت مدارس روستایی، حاشیه ای و شهری خواهد بود.

عقیقی در پایان خواستار آسیب شناسی کلاس های اوقات فراغت با هدف رفع و اجرای بهتر آنها در سال های بعد شد.

سرپرست سازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تعلیم و تربیت گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان یک بازوی توانمند برای همکاری با معاونت پرورشی است.

محمدرضا برات پور افزود: این سازمان تعامل و همفکری بسیار بالایی با آموزش و پرورش دارد و امیدواریم در تحقق اهداف سازمان گام های خوب و مثبتی را برداریم.

وی در ادامه گفت: پویایی و بالندگی خانواده بزرگ آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در گرو همت والای معلمان و مربیان پیشتازی است که در مسیر تربیت نسل آینده و علم آموزی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در مقطع تاثیرگذار کنونی با توکل و توسل به خداوند متعال و با مهر و مسئولیت پذیری ذاتی خویش، فرزندانی سرزنده و ثابت‌قدم تقدیم به جامعه کرده‌اند.

برات پور در پایان خواستار همفکری، همدلی و همکاری همه مربیان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت سازمان دانش آموزی در طول تابستان سال جاری شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار