مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

34 دانش‌آموز همدانی به عنوان برگزیده استانی طرح داناب معرفی شدند

همدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد 34 دانش‌آموز به عنوان برگزیده استانی طرح داناب معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
34 دانش‌آموز همدانی به عنوان برگزیده استانی طرح داناب معرفی شدند

محمود نقوی، در رابطه با طرح داناب در سال تحصیلی 1401 - 1400گفت: طرح داناب به دنبال آگاهی بخشی، تغییر نگرش و ارزش ها نسبت به مقوله آب و ایفای مسئولیت در قبال نجات آن است.

نقوی افزود: روند اجرایی طرح داناب، مبنی بر نظام های هفت گانه آموزشی، مشارکتی، ارتباطی رسانه ای، انگیزشی و تشویقی، ارزیابی و ارزشیابی، مستند سازی و گزارش بنا شده و به دنبال آگاهی بخشی، تغییر نگرش و ارزش های گروه های مخاطب نسبت به مقوله آب و در نهایت ایفای مسئولیت در قبال نجات آب است.

وی تصریح کرد: در واقع این روش مدلی سه‌گانه است که مولفه های شناختی، انگیزشی و نهایتا رفتاری را پوشش می دهد.

وی افزود: تمامی فعالیت های طرح در مسیر این سه گانه انجام و نهایتا و به دنبال حرکت به سوی داشتن نسلی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر در حوزه آب است.

نقوی در خصوص مدل اجرایی طرح داناب گفت: مدل مرسوم به گلوله برفی است که در آن ظرفیت هایی از میان نمایندگان نواحی آموزش و پرورش و سپس با کمک ایشان، دبیرانی از مدارس، شناسایی، شبکه سازی و آموزش می بینند و آموزش ها توسط این ظرفیت ها، به دانش آموزان و در ادامه به خانواده ها منتقل می شود آموزش های آبی دامنه وسیعی از موضوعات و مولفه ها را پوشش می دهد و این مولفه ها در کنار یکدیگر، تصویری از مساله آب را در ذهن مخاطب ترسیم نموده و او را برای ایفای نقش و مسئولیت خود در مسیر نجات آب، آماده می نمایند.

گفتنی است در این طرح 314 مدرسه متوسطه اول استان و 32 هزار دانش آموز مشارکت داشتند که در 9 گرایش در مرحله منطقه ای بیش از 5 هزار نفر شرکت کننده به رقابت پرداختند که از این میان 200 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و از این 200 نفر 34 دانش آموز به عنوان برگزیده استانی معرفی شده اند که قرار است در مراسم اختتامیه از این دانش آموزان تقدیر به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار