در شورای معاونین آموزش و پرورش استان عنوان شد:

باید شرایطی فراهم کنیم که معلم به شغل خود افتخار کند

همدان (پانا) - شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان باحضور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
باید شرایطی فراهم کنیم که معلم به شغل خود افتخار کند

در این شورا محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن خیرمقدم به رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت، گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در جهت بهبود خدمات رسانی به دانش آموزان و امر آموزش ارایه کرد و از اعزام آموزگاران جهادی شاغل شهر همدان جهت حضور در کلاس های عشایری سیار خبر داد و گفت: 70 نفر از آموزگاران شاغل نواحی یک و دو همدان جهت حضور در این کلاس ها اعلام آمادگی کردند.

نقوی افزود: برگزاری این کلاس ها و حضور آموزگاران به صورت جهادی با هدف طرح جبران و تثبیت، برگزاری کلاس های جبرانی برای کودکان و دانش آموزان عشایر بازمانده از تحصیل انجام می شود.

در ادامه مصطفی بابایی سارویی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به سوالات معاونان اداره کل پاسخ داد و عنوان کرد: مشکلات سامانه سیدا باتوجه به آیین نامه تنظیم و اصلاح شده و امسال مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد، برنامه سازی در صدا و سیما کار پیچیده و سختی است که همکاران باید با برنامه ریزی و هماهنگی به نوبت و در جهت ارایه مطالب بهتر و قوی‌تر برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهند.

بابایی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس بابت افزایش بودجه آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار بودجه آموزش و پرورش از 9 درصد به 13.1 درصد افزایش داشته و این حاصل هماهنگی و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه ونمایندگان مجلس بوده و قسمت اعظم این افزایش صرف طرح رتبه بندی فرهنگیان و ارتقاء معیشت همکاران خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت در خصوص اعتبار این وزارت خانه گفت: ما دارای بالاترین منابع نیروی انسانی هستیم و هر استان ما دارای چندین برابر نیروی مستعد و کاراتر از هر وزارتخانه ای است. وی با اشاره به ورود و بکارگیری خیرین تصریح کرد خیرین آموزش از سرمایه‌ها و اعتبارات معنوی و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش هستند و همیشه یاری رسان امر آموزش بوده اند. وی از جذب هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات از خیرین خبرداد.

وی درخصوص پروزه مهر عنوان کرد، #مسیر_آموزشی _آموزشی_برابر کلید واژه ایجاد ظرفیت برابر آموزشی برای برقراری عدالت آموزشی در جامعه خواهد بود که باید در شبکه های اجتماعی نشر حداکثری داشته باشد.

بابایی ادامه داد، 25 درصد معلمان در طرح اکرام شرکت فعال دارند و می توان از این ظرفیت در راه اندازی و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی هنرستان ها استفاده کرد.

وی با تشکر از زحمات مدیرکل و معاونین اداره کل در گرامیداشت هفته معلم ادامه داد باید با جریان سازی رسانه ای درخصوص مقام معلم به گونه ای شرایط را فراهم نماییم که طبق منویات مقام معظم رهبری معلم خودش به شغل خودش افتخار کند و جامعه بعنوان فردی ارزشمند به معلم بنگرد.

در پایان بابایی درخصوص عدم تخصیص اعتبارات 1401 گفت این مشکل در وزارتخانه و استانها وجود دارد که با تلاش حوزه پشتیبانی رفع خواهد شد و بمحض اجرای قانون بودجه 1401 و با قول سازمان برنامه بودجه مشکلات مرتفع می شوند.

خبرنگار: محمدرضا ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار