امام جمعه کاشمر: 

امید، انسان را با نشاط و سرزنده در صحنه نگه می‌دارد

کاشمر(پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت افراد با داشتن امید قدرتمند، داری استقامت زیادی در دنیا هستند و این امید انسان را با نشاط و سرزنده در صحنه نگه می‌دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
امید، انسان را با نشاط و سرزنده در صحنه نگه می‌دارد

حجت السلام و المسلمین جواد طاهری در خطبه اول نماز جمعه امروز ضمن تبریک پیشاپیش میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: هر چه گرفتاری ها افزایش پیدا کند بایستی استقامت، امید و تقوای افراد در برابر سختی ها بیشتر شود زیرا گرفتاری ها باعث نا امیدی انسان ها می شود امّا بیشتر افراد با داشتن امید قدرتمند، داری استقامت زیادی در دنیا هستند و این امید انسان را با نشاط و سرزنده در صحنه نگه می دارد.

وی بیان کرد: اگر دشمنی قصد حمله به کسی را داشته باشد، بهترین حمله به او، این است که امید را از حریف بگیرد زیرا با نداشتن امید، در مبارزه کم می آورد و دشمن در برابر او پیروز می شود.امروزه ما مبارزه وسیعی را علیه اهریمن های دنیا آغاز کردیم و دشمن برای اینکه ملت ایران را به زانو در بیاورد با ذکر نقطه ضعف ها، ملت ایران را خسته و نا امید بکنند که باید مراقب باشیم و تقوای یک انسان و یک ملت، این است که امید را در دل خودش زنده نگهدارد.

طاهری اظهار کرد: نمونه های فراوانی در دنیا وجود دارد که افرادی با نا امیدی، صلاح جنگ شان را کنار گذاشته و به مبارزه ادامه نداده اند و همچنین کسانی که امید داشتند از امام خمینی(ره) علل جنگ اش را با شاه، سوال می کردند و امام در جواب آنها به دستور کتاب آسمانی خداوند اشاره می کرد و آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری هم در این باره گفته اند: خداوند متعال وعده داده که در مقابل حنگ استقامت کنید تا با نصرت الهی پیروز شوید.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یک مسئول باید بداند که به مردم خدمت کند آن هم مردمی که در دل مشکلات استقامت کرده اند.

طاهری با بیان اینکه اگر مسئولی نمی خواهد خدمت کند به دنبال کار دیگری غیر از مسئولیت باشد، خاطرنشان کرد: اولین شاخص مومن بودن این است که کار مردم را بر کار خود برتری بدهد و شاخص دوم یک انسان مومن باید این باشد که از خدمت به مردم لذت می برند.

امام جمعه کاشمر تاکید کرد: کسانی که پای نظام ایستاده اند، مردم عادی هستند و باید همت و تلاش ما هم برای خدمت به همین مردم باشد و تمام امکانات و خدمات باید به نفع مردم باشد، نیاز مردم و نظر مردم باید دیده و لحاظ شود.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار